blodtryck 24 timmar....

Imorse fick jag då äntligen lämna in blodtrycksapparaten, senast kl:9.00 skulle den in annars skulle jag få betala en avgift på 500 kr. Självklart lämnar man in den före - helst hade jag velat lämna in den redan igår kväll. Det kändes som om manschetten satt fel för jag fick nämligen liksom dra upp den hela tiden - den sjönk ner i armvecket hela tiden. Problemet var att manschettens bredd var lika bred som min arm, så antingen satt den i armhålan eller i armvecket. Men jag kunde faktiskt - konstigt nog - sova riktigt bra i natt. Jag vaknade inte ens av maskinen när den tog trycket varje timme - inte mannen min heller som tur var (maskinen lät ganska rejält när den började pumpa upp nämligen).

Men när jag tog av manschetten på Globen heartcenter imorse så såg jag hur röd/lila jag var i armvecket och det gör nu grymt ont i armvecket och hela överarmen. Det ser helt klämt och skavt ut. Jag hoppas nu bara innerligt att jag INTE behöver göra om detta för att manschetten satt fel och mätvärdet blev felaktigt. Ändå tejpade sköterskan fast manschetten upp på axeln så att den inte skulle glida ner, men den satt långt ner redan från början. Nu ser jag ut så här på armen:


Jag ska ta en bild senare ikväll också för det blir liksom värre ju mer tiden går. Nu ser det nämligen mer lila ut än vad det gjorde när dessa bilder togs... Precis nedanför armvecket börjar jag nu få en fin lila svullnad, som ett stort blåmärke som är svullet.
Sjukdom | |
#1 - - Celine:

Ajje... Ser redigt obehagligt ut.



Sv - Jadu, deet är inte arbetsträning, mera typ pysselverkstad. Daglig verksamhet, målet är att komma hemifrån om dagarna, vissa dagar i allafall.

#2 - - Petra:

AJ aj aj ser inte alls bra ut

#3 - - vuxenmamman:

*fy fasiken vad det er läskigt ut......pi katten..

#4 - - madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD:

Usch vad jobbigt, varför mäter du blodtryck?

#5 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Ajajajaj jag tycker riktigt synd om dig och din arm <3

Stor kram

#6 - - Agneta:

aj aja, det ser inte alls skönt ut! får väl hoppas att det iallfall inte behöver göras om en gång till!

kram till dig

#7 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Du min kära vän är så GALET duktig!!!! :)



Stor kram till dig (önskar jag hade lite av din träningsenergi :) )

#8 - - Fnulan:

Men stackars stackars!! Hoppas det var värt det :(

#9 - - felicia - fotokobran:

glöm inte delta i "helgens sweetie". Har cirka 1000 unika, och vem tackar nej till det? :)

Räcker med att skriva: Jag är med.

http://fotokobran.se/2012/march/div-style-font-size40px-font-familyhob.html#comment

Upp