måndagslistan...

Nu har jag sett och läst dessa härliga måndagslistor hos så många bloggar att jag känner att jag måste göra en egen. Jenny är upphovskvinnan till denna måndagslista har jag hört.

Idag måndag är jag glad för:

- att jag har påbörjat och kommit en bit på vägen med min B-uppsats som ska handla om handelskvinnorna på Birka under vikingatiden.

- att våren börjar komma och vi kan finna vårtecken ute i naturen nu.

- att mina barn och min älskade man mår bra (förutom yngsta dottern som är magsjuk - men annars mår bra).

- att jag har kommit igång med träningen, tänkte komma ner till gymmet imorgon och därför ta en välbehövlig paus i uppsatsskrivandet.


hahaha nu kommer det bara bli kollage här i bloggen ett tag - det är så
skoj att fixa och trixa i photoscaper...
måndagslistan | |
#1 - - Jessica - En flicka som är stark:

vilken fin lista :)

#2 - - we will never walk alone-ta det med en nypa salt:

Jag brukade göra sån lista förr, de är väldigt bra faktiskt, man lär sig bli mer positiv (vill jag tro).

Brukar försöka tänka på minst 2 positiva saker innan jag går upp på morgonen, det blir lite lättare då ;)

#3 - - Linda aka Javamorsan:

Låter som du har massor att vara glad för :)

Hoppas du haft en fin helg vännen? Kram

#4 - - Kristina J:

Det är inte helt fel att göra sådana där listor, det är lätt att glömma bort de små sakerna i vardagen. Jag gick en kurs i mindfulnes för ganska länge sedan och då fick vi i uppdrag att varje kväll skriva ner tre saker som varit bra under dagen, tre saker som vi själva gjort bra under dagen och tre saker som vi såg fram emot med nästa dag. Mycket nyttigt!

Upp