musikutmaning dag 10...

Nu är vi inne på dag 10 i musikutmaningen... 

Världens bästa låt enligt mig när jag var 10 år....

Jag får lov att välja en låt som kom 1983 det året skulle jag fylla 11 år men jag var fortfarande 10 år när låten kom.

Främling med Carola Häggkvist:



1983 var Carola med i Melodifestivalen och jag hejade på henne - medan min storasyster (5 år äldre) tyckte den var så dålig och larvig. Min storasyster retade mig men jag stod på mig, jag tyckte hon skulle vinna. Jag tyckte hon var så bra och fin. Hela melodifestivalkvällen satt vi och småbråkade över den här låten. När hon sedan vann med den så blev det tyst på min syster - hihihi....

När Carola´s första LP-skiva sen släpptes så tog jag alla mina sparpengar så att jag kunde köpa LP-skivan. Och min älskade storasyster följde faktiskt med mig till Kista centrum för att köpa den där skivan, även fast hon retat mig så mycket. Vi tog tunnelbanan från Husby till Kista, en hållplats, för att köpa skivan i den enda skivaffären som fanns inom rimligt avstånd. Jag minns att min syster sen bjöd mig på glass och så fick jag plocka lite plockgodis inne på tobaksaffären. Hon var ju hela 15 år (nästan 16 år) och hade månadspeng. Syskonkärlek är en riktigt fin kärlek, tänk vad man gör för sina älskade syskon.

Tänk vilka minnen en sådan här utmaning kan locka fram...
musikutmaning... | |
#1 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Hihii jag hörde till den där som tyckte den var "urkass" :)

Men så var jag aldrig något Carola fan heller!



Nu däremot så tycker jag om en del av hennes musik!!



Kram

#2 - - inger stark:

Minns det mycket väl. Vi hade födelsedagsfest hemma den kvällen och jag och Raffe, om jag inte minns fel deltog även Ingvar, rättades och dissade carola helt. har lite dåligt samvete älskling. Visst fyllde jag år? puss o kram

#3 - - carina:

Nog minns man den låten alltid :)

Men om jag ska vara ärlig, så har Carola aldrig varit min favorit!

Kramen kära du♥

#4 - - Liw:

Visst är det lite kula att få minnas. Sen att man minns ännu mer när man hör vad alla andra väljer för låtar gör bara utmaningen ännu roligare!

kram

#5 - - Lejonkvinnan:

Den låten har stod jag och sjöng i en talangtävling samma år :) Så det är en av de låtar jag kan hela texten till. (och jag gick till skillnad från Carola inte till final)



Kram

#6 - - Agneta:

:-) och jag kan hela texten utantill än idag!

#7 - - Malin:

Sv: Jag har varit och åkte snowboard. Å skall väll tilläggas att jag är värdelös. Men kul var det =)

#8 - - Yohanna i Las Palmas:

Jag hade den låten jag med. Det var otroligt vad hon lämnade spår i våra minnen ;)

Så kul att läsa om denna utmaning och vad alla andra skriver.



Kul blogg event du var på, fin goodibag och jag blir SÅ avis ;)



Och balkongen och dina frön...ola la inte blir man avis sinte. Och nu är väl våren här.



Men ja här är vi sjuka IGEN :(



Hälsningar

Yohanna

som skickar med en länk om du skulle bli sugen på att hänga med:

http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/march/real-life-sverige.html

Upp