plantering av frön... nu är våren på G.

Nu har de första fröna kommit ner i jorden - i år blir det chili, tomat, busktomar, "vanlig" slanggurka och mini gurka på min balkong. Plus lite krasse och luktärt som ska få klättra på balkongräcket som förra året. Det känns trevligt att vara igång med frösådden.

Men jag tror jag börjar bli tant. Igår la jag på en prenumerationslapp på en trädgårdstidning. Tur man fyller 40 år i år så man har något att skylla på...hihihi.




tripp trapp trull i citrusodlingen, det kommer nytt på den nedklippta vinrankan och avokadon har fått större kruka.


alla fröna är nere och står nu i solen i köksfönstret...
balkongen | |
#1 - - Mickan, Gravid v. 37:

Vad roligt med egna odlingar! Önskar jag hade gröna fingrar...



Tack så mycket. :)

Jaa, nu är det nära och det känns så spännande! Tack för svar ang. sängkläder. Det är ju en riktig djungel detta. Och roligt att du är med och gissar när bebis kommer också! :D



Kramar

#2 - - Liw:

Gud så härligt! Måste nog plantera lite jag med nu när Marssolen är framme och börjar värma även i nordligaste sverige.

#3 - - Petra:

Härligt med alla planteringar!!

Nej jag länkar inte ngn iaf.

Sätt igång o gör en du med. Du ska se vad upplyftande de e

Kram

#4 - - inger stark:

jag har också fått ner första fröladdningen, allt har kommit upp. I mitten av mars sätter jag nästa omgång men luktärtorna får vänta till april. kram

#5 - - Trolda:

Åh så underbart mysigt o sprudlande det ser ut!!!! =D och tänk...då har jag varit TANT i många år...för trädgårdstidningar är ju bara ljuvligt härligt att bläddra i =D ser fram emot att följa din växtlighet =D



Trolda - kramar =D

#6 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Ja det ska verkligen bli kul att ses :)



Och JA den affären var helt fantastisk.. men OJ så dyra en del av tidningarna var :) 125:- tex för en tidning om hur du bakade cupcakes :)



Kram

Upp