projekt balkongen år 2012...

Idag gjorde jag den första omplanteringen av sommarens balkonhgrönsk - gurka måste vara det tacksammaste man kan odla. Den växer så snabbt så att man nästan kan se det med blotta ögat. För drygt en och en halv vecka sedan så planterade jag gurkfrön och idag behövdes de redan planteras om. Nu är projekt balkongen på gång. Alla frön som jag har satt har kommit upp men det var bara gurkorna som behövde få flytta till större kruka idag, resten klarar sig bra i "frölådan" ett tag till.


gurkplantorna har fått stora krukor nu.


vinrankan som jag trodde hade dött under vintern har nu börjat spira för fullt.
Den växer så det knakar.
Övriga plantor kommer också sakta men säkert.


Så här ser vår balkong ut nu. Dags att städa undan på den snart.
Men först får nog värmen komma på "riktigt".
Presenningarna skyddar balkongmöblerna och växthuset.
balkongen | |
#1 - - ♥ Sojkas framtid ♥:

Jag önskar jag kunde vara bättre på sånt! Har en del att fixa här hemma men nu när våren kommer så får man väl mer energi till sånt! :)

kram

#2 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Åhhh så mysigt med plantorna :) Jag älskar när man får börja ställa i ordning inför kommande säsong :)



Förra året odlade jag majs och Gud så gott det var! Och vad spännande det var att följa dem :) Superhärligt!!



Stor kram



(vi kan väl gå in på Desigual när vi fikar?? :)

#3 - - vuxenmamman:

Mysigt det är att plantera eget. Jag ska på det nästa vecka.



KRAM

#4 - - Ama de casa:

Du har gröna fingrar du :-)

Upp