alla djuren som strosade runt där vi bodde.

Stugan vi hyrde vid Stigtomta låg så himla vackert.
De som hyrde ut hade en bondgård med kor och kalvar, höns och tuppar, pärlhöns, hästar, får och lamm, katter och hundar och bin.
De sålde ägg och honung - vilket jag helt missade att köpa med mig hem.
Det blev inte mycket ledigt nämligen, när vi hade grävt klart för dagen orkade vi nästan bara fixa mat och äta sen slappade vi vid grillplatsen ett tag innan vi gick och sov.
Men det var så underbart att stiga upp tidigt (jag var ofta först uppe och satte igång kaffet) på morgonen och titta ut och få se fåren och lammen beta precis utanför huset och hästarna som gick lösa runt vårt hus.
Så himla mysigt.


ett av lammen var "flasklamm" och det skuttade fram till oss direkt bara vi kom i närheten av hagen.


hästar, tuppar, lamm och kor hör inte till vanligheten att jag ser om morgnarna i alla fall.


hästarna var verkligen väldigt vackra och väldigt lugna och fina.


Martina var det den här bilden som du gillade så mycket?
Som du tyckte var Nangijala lik?


dessa djur fanns vid ett järnåldersgravfält som vi besökte.
Jag gillade inte riktigt att gå förbi alla de där korna/tjurkalvarna/fjolårskalvarna (eller vad de nu heter).
När vi kom och skulle gå förbi så ställde sig alla tjurkalvar/fjolårskalvar upp och studerades oss noga.
Usch det var mindre trevligt.
utgrävning/kilakastalen | |
#1 - - Ann Catrine:

Ojoj, vad du har varit produktiv!

Jag läser och läser, lite avundsjuk på utgrävningarna, det var ju även mitt drömyrke en gång i tiden.

Njutit av alla dina foton och försöker verkligen läsa ikapp allt jag kan! ;-)

Och nu när jag är på gång kommer jag ju att följa dig dagligen igen!



Kram vännen!

#2 - - ejmis:

Vilket paradis ni bodde i!!

=)

#3 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Åhhhhh det är så där man ska bo, tror att själen behöver lite lugn och ro och att man skulle må så mycket bättre av att dricka sitt morgonte ute på en trappa där man kan sitta och se på alla djur <3



Ja jag jobbar ju oxå hela sommaren, Nathalie blev inte beviljad något kollo så vi har henne hemma hela sommaren.... ska fråga mamma om hon kan få vara där en vecka så jag får vila lite iaf..



Kram finaste <3

#4 - - Yohanna i Las Palmas:

Det är så härligt på landet. Varje gång jag kommer hem till mina föräldrar så går vi ut i naturen och bara är, tittar på djur och andas sommar.

I år blir det inget :(

Men jag hoppas på snö senare istället ;)



sv: Det är bara att komma igen på lördag, då kör vi ny real life.



Hälsningar

Yohanna

#5 - - ingrid:

Spännande tur du varit på, och röd stuga på landet ungefär som jag bor..

#6 - - Fnulan:

Så himla roligt att följa din resa (tidsresa?)

Massa kramar till dig min vän

#7 - - Agneta:

åh, tänk att få vakna varje dag med alla dessa djur strosande runt huset..vore en dröm!

Jag har en gång varit på ett läger med barnen på en förskola jag arbetade på, runt huset fanns det hundratals körsbärsträd som just då blommade med en klarblå himmel över..tror aldrig jag upplevt en sådan nangijala känsla någongång varjen före eller efter!

kram

Upp