snart sommarlov...

Ikväll har jag min sista lektion för den här terminen sen börjar mitt sommarlov. Sommarlovet som kommer att gå åt till att arbeta, men jag börjar gå på schema först den 11 juni så jag tänkte försöka hinna bara göra ingenting nu ett tag. Antagligen kommer jag ta något/några pass om det behövs efter plånboken gärna vill att jag gör det.
Men det känns så skönt att skolan är slut för denna termin och att jag efter ikväll har lyckats ta hela 120 HP. Det trodde jag aldrig jag skulle lyckats med, då för två år sedan när jag började plugga. Nu är jag till och med sugen på att plugga på master/magister nivå i arkeologi - och nej det trodde jag inte heller att jag skulle vilja/kunna göra då när jag väldigt nervöst skickade in min ansökan till Södertörns högskola för 2,5 år sedan. Tänk vad livet kan ändras bara man vågar ta steget....


denna skönhet hittade en kurskamrat till mig. En Marlek!
Den är helt gjord i lera och har formats till denna fantastiska form under inlandsisen. Dessa marlekar använde man förr som amuletter eftersom man ansåg att dessa ovanliga ting måste innehålla någon sorts magi.
Och ja jag förstår dom verkligen. Denna marlek var helt slät och underbart fin och hittades mitt i husgrunder, därför tror man att denna har använts som en amulett.
arkeologi | |
#1 - - carola:

åh så härlig den såg ut.



Hoppas allt är bra med dig.

Jag förbereder middag, ligger ett steg före för det är fotbolls träning för sonen idag.



Varma kramar

#2 - - Lotta:

Vad spännande att läsa om utgrävningen, vilket fynd ni gjorde. Tänk vilken tur att du tog steget ut i det okända och allt blev så bra. Starkt jobbat!



Kram

#3 - - Petra:

Va spännande det måste ha varit.

Duktig du e som pluggat så. Måste kännas bra.

Förstår att det ska bli skönt med lov, plånboken brukar dock vilja ngt annat =(



Kram kram fin fina du

#4 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Det är så galet spännande att läsa om din utgrävning :)

Måste ta med mig min brosch som hittades vid min farmors hus när de gjorde en utgrävning där.

Ja det är ju alltså en "nyskapad" förstås... inte orginalet ;)



Kram finaste

#5 - - Åsa:

Bra jobbat! Och va skönt med sommarlov!



Sv: Oj, hjälp!! Det är mer än jag brukar få totalt!

#6 - - Kenneth:

ja det ger verkligen en kick det där med at klara av pluggandet, ha det skönt nu på sommarlovet även om du ska jobba :)

Upp