stugan med omnejd...

Ja nu är jag alltså hemma igen och ska försöka summera ihop alla dagarna här på bloggen. Jag hade ju tänkt att jag skulle ha uppdaterat varje kväll när jag hem till stugan men det visade sig vara omöjligt eftersom vi inte hade någon täckning alls i stugan med omnejd. Vi kunde inte ringa, sms:a, gå in på internet och alltså inte heller då blogga - så jag lade ner försöket att blogga varje kväll redan första kvällen. Så fort vi svängde in på grusvägen in mot stugan så försvann all täckning. Men vi har haft underbart fina dagar, soliga men jobbiga dagar och grymt heta dagar. Jag har bränt mig av solen ganska rejält och jag gör nu allt för att försöka få ner solsvedan som jag fått på högerarmen. Högerarm som jag gräver/kratsar/fixar med under hela utgrävningstiden, högerarm som konstant har varit exponerad för solen under hela dagar - den armen är solsvedd och värmeskadad och det försöker jag nu bli av med. Jag ska försöka sammanställa alla grävdagar men dagarna och bilderna flyter ihop lite så jag ska göra mitt bästa. Bilder på stugan med omnejd får ni nu så ska jag fixa kollage från utgrävningen under dagen tänkte jag.


stugan låg helt idyllisk mitt ute i ingenstans...

Stugan som vi fick hyra i Stigtomta var riktigt fin och välutrustad, så när som på att vi INTE kunde se på tv och inte hade något internet alls.
Men omgivningen var så vacker och stugan var riktigt fin.


hästar och får och lamm gick precis utanför huset och betade.


en dag gjorde vi en liten utflykt till ett järnåldersgravfält som var omgivet av rapsodlingar.
Det var så vackert!


och min Willvin väska måste jag försöka tvätta.
Den har fått följa med varje dag och den har gått från svart till grå....
Riktigt så illa som bilden visar är det inte, här låg solen på så det var svårt att få till färgen korrekt.
Men vet någon hur jag ska kunna tvätta denna Willvin väska?
Tvättmaskin, för hand eller hur ska jag få den ren igen?
utgrävning/kilakastalen | |
#1 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Jösses så vackert ni har bott :) Ljuvligt!!



Kram

#2 - - carina:

Vad härligt ni verkar haft :)

Vilka fina bilder du bjuder på!

Inte ska du tänka på bloggen när du har semster, då ska du bara njuta å må gott :)

Vi finns alltid kvar!

Kramen vännen♥

#3 - - Yohanna i Las Palmas:

Så härligt!

Hittade ni några lik?

Eller något annat spännande?

Nu är det sommar på riktigt då, när rapsen blommar och man är solbränd ;)



Hälsningar

Yohanna

som skickar med en länk om du skulle bli sugen:

http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/may/real-life-radslor.html

#4 - - ejmis:

Svar: Det har gått två avsnitt av serien.

#5 - - Ama de casa:

Oj vad vackert! Ibland är det faktiskt lite skönt också att inte kunna koppla upp sig. Men inte alltför länge :-)

Upp