min nya mugg och lite annat...

Idag hämtade jag min nya fina mugg som jag fick av min snälla syster.
Tack systeryster nu kommer allt smaka mycket bättre <3
 
Eftersom jag just nu går på flytande diet så kommer den här muggen användas mycket.
Nu ikväll drack jag Modifast vanilj ur den.
Visst är den fin?
 
Affären där jag köpte muggen heter Zillomans kalasbutik.
Och det finns så mycket fint där.
Det blir nog en tur dit innan jul...
 
Så här fint var det utanför affären.
Jag köpte faktiskt en present till min man där - han fyller ju snart år.
 
En annan affär jag var in i för någon dag sen var Kalikå på Ringvägen.
Vilken nostalgitripp det blev att gå in där.
När mina döttrar var små så låg Kalikå i Gamla Stan och dit åkte jag ibland för att köpa tyg och beskrivning till mjukisdjur som jag sen sydde till dom.
Alla tre döttrarna har en varsin Kärleksdrong som jag har sytt till dom -
det blev en sak att packa ner i BB-väskan.
Och den ena är inte den andra lik utan dom har fått en "egen".
 
ser ni så mycket sött...
 
En maskskallra fick min äldsta dotter av sin ena kusin när hon föddes -
han gav bort sitt egna gosedjur till henne.
Det är kärlek det!
Nöje | |
#1 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Muggen är SÅ vacker!!! Förstår att det smakar gott att dricka ur den :)
Kram

Svar: Ja den är så fin och god :) Kram
Marie-Louise

#2 - - Agneta:

snygga muggar, eller snarare snygg mugg ser jag nu att det var ;)
Kallikå, ja vilken nostalgi!
kram

#3 - - Lotta:

Vilken häftig mugg! Vilka mysiga butiker :-)

Kram

#4 - - Ingrid:

Nostalgi verkligen, oj vad många kalikå figurer jag sydde på 80talet! Det är min förgrymmade svanskotevärken som bråkat sen i våras... Har varit ett rent h-vete ska jag säga men nu äntligen lite bättre sen injektioner i sista leden.. Huajajaj...

#5 - - Ninni:

Underbar mugg =) Går det bra med allt flytande??

Åhh kallikå, jag sydde till sonen, bland annat en fågel med pingla i. Och en mask också tror jag.

Ha en fin fredag, kramen

Svar: Ja det går bra - bättre än jag trodde faktiskt :)
Marie-Louise

#6 - - Kenneth:

tittar in o önskar en trevlig helg

Upp