snart smäller det...

Om tre dagar ska jag opereras, mitt nya liv ska ta sin början då. Spännande men också lite läskigt så klart.
 
Nu har jag inte tagit mina antiinflammatoriska tabletter och inte heller mina reumatism-sprutor på drygt 10 dagar eftersom man helst ska avstå det inför en operation. Och jag vill ju slippa komplikationer så jag lyder. Men attans vad det känns i kroppen nu. Främst i fingrarna/händerna och fötterna. Händerna är svullna och ömma och jag kan knappt knyta händerna och inte heller sträcka på fingrarna ordentligt - fötterna värker och varje steg gör ont. Men det är för en bra sak så jag står ut. Jag brukar inte vara den som klagar utan jag gillar läget och kör på i alla fall. Men just nu är det lite jobbigt faktiskt. Just nu vill jag helst dra något gammalt över mig och bara sova - saknar ibland att inte ha "riktiga" sömntabletter eftersom jag då faktiskt skulle kunna få sova bort just sådana här jobbiga dagar. Men snart blir det nog ett hett bad med en bra tidning som sällskap så kanske kroppen får känna lite bättre en liten stund.
 
 
Sjukdom | |
#1 - - Trolda:

Håller alla tummar för att allt skall gå bra!!!

Trolda - kramar =D

#2 - - EN MÖLNBOBOS LIV - TRE BLIR FYRA:

Vad jobbigt att ha ont. Men visst får du väl börja äta dem efter operationen?

#3 - - Johanna - Tvåbarnsmamman mitt i kaoset:

Ja det tror jag, godisboxen är toppen!

Oj tre dagar nu, spännande att ditt nya liv tagit sin början och att du snart ska börja ta stora kliv. <3

#4 - - Martina:

Det är ju tur att det är av en riktigt bra anledning som du måste avstå medicinerna! Finns det chans att de besvär du måste ta medicinerna mot blir något bättre sedan när du lyckats gå ner i vikt?

#5 - - Celine - Tävla i min blogg:

Lycka till... Något som jag önskar att jag fått veta innan jag sövdes var att det är helt normalt att det känns som att man håller på att kvävas då man får masken över ansiktet och skall andas i den....

#6 - - Ingrid:

Önskar dig lycka till!

#7 - - Ulrika:

Stort lycka till, kram Ulrika

#8 - - Anonym:

Puss älskade unge, det kommer att gå bra!!!

#9 - - Anna:

Usch för smärta!!!
Men snart börjar vägen mot det nya livet och jag hoppas smärtan lindras och du snart mår bättre!
Håller tummarna för dig!
Anna

#10 - - Agneta:

Önskar dig all lycka till inför detta som du nu ska göra! Lite ont kanske man kan stå ut med för att det sedan ska bli bra.. :) men jag hoppas att det varma badet hjälper dig och att det känns bättre sedan.
varm kram

#11 - - Kashaya:

Hoppas att operationen går bra.

#12 - - Kenneth:

ja hoppas du orkar med o stå ut i de sista dagarna med då

#13 - - Helena:

Ja hoppas att operationen går bra och att du kan få börja med medicinen så snart som möjligt.
Kram

#14 - - Petra:

Hej kära du!
Vad har jag missat?! Vad ska du opereras för?

TAck för de goa & värmande orden! Du e för underbar!
kram

#15 - - soffie:

kramen till dej nu min goa bloggvän...

#16 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Så spännande <3 Det kommer gå toppen min underbara fina vän <3
KRAM i massor

#17 - - Madde:

Åhh spännande! :)
Min syster har gjort gbp hon har gått ner 50kg på mindre än ett år. :)

kramar

#18 - - Johanna - Tvåbarnsmamman mitt i kaoset:

Imorgon är det dags, vilken tid? <3

Svar: jag vet inte vilken tid än, men jag ska vara på Ersta kl:7.00 :) Kram
Marie-Louise

Upp