är jag verkligen vuxen?

Jag är 40 år och borde därför kvala in till att vara vuxen kan tyckas - jag är även 3-barnsmor och borde kvala in till att vara vuxen även med det - men idag undrar jag vad som hände...
 
40 år gammal och upptäcka att man åkt hemifrån utan allt vad mensskydd heter och får åka hem med toalett papper i byxorna. Ja det kändes inte ett dugg vuxet kan jag meddela.
 
I fredags gjorde jag en liknande grej - åkte hemifrån på morgonen och kommer på på t-banan att jag helt glömt att ta mina obligatoriska värktabletter (en av nackdelarna med att ha reumatism) och har inte en enda värktablett i väskan. Har bestämt träff angående en sak och kunde därför inte vända och åka hem och ta tabletterna. När jag 3 timmar senare kom hem var jag ett vrak kan jag meddela....
 
Är jag helt enkelt inte vuxen eller är jag bara virrig/glömsk eller kanske (fy så hemskt) gammal som mina barn antagligen skulle svara....
Vardag | |
#1 - - Martina:

Haha jag tror att du är ganska normal skulle jag säga. Det har nog ingenting med ålder eller vuxenhet att göra :-)

Svar: Skönt att höra, jag är alltså inte ensam om problemet ;) Kram
Marie-Louise

#2 - - Solveig Lundin:

Ooo jag mins så väl. Men nu kanske du är så "vuxen" att du har råd att köpa skyd på vägen. Gammal och senil :)

Svar: Fanns ingen affär på vägen - så det var lika bra att åka hem direkt och fixa... Kram
Marie-Louise

#3 - - ejmis:

Och det blir bara värre med åren... ;)

Svar: Åh nej ;) Kram
Marie-Louise

#4 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Hahahaha I know the feeling ;) Hahahahaha fy fan vad man känner sig dum!!
Tur man däremot är så pass "gammal" att man kan ta det med en klackspark ;)

Kram

Svar: Ja precis ;) Kram
Marie-Louise

Upp