tentar av förra kursen...

Imorgon ska jag in till skolan igen och försöka tenta av en bit av den förra delkursen. Nackdelen att få åka på utlandsvård för reumatismen var att jag var borta nästan hela första delkursen. En delkurs på högskolan är 5 veckor och jag var ju borta 4 veckor. Själva tentan har jag gjort och jag hoppas få tillbaka den imorgon - läraren mejlade mig förut angående den och sa att efter att vi diskuterat en del av svaren och jag har tentat av ytterligare muntligt så borde det inte vara några problem för mig att bli godkänd. Men det känns alltid lite oroväckande när läraren vill diskutera ens tenta. Har man missförstått allt? en del? eller vad? Ja svaret får ni förhoppningsvis imorgon.
 
Men jag och en kurskamrat till mig ska "tenta" av ett grupparbete imorgon muntligt och jag kan bara erkänna - jag har inte gjort så mycket som jag borde ha gjort inför denna uppgift så det är bara att sätta fart idag. Sen har vi några seminarietexter som vi ska diskutera, just den delen känner jag mig inte så orolig över för det borde gå hyfsat bra. Men det andra... Jaja egentligen vill jag ju bara ha detta gjort nu så att jag kan bocka av den här delkursen också.
 
Om 1 vecka ska vi påbörja C-uppsatsen på riktigt. Jag samlar på mig litteratur inför uppsatsen och ska snart sätta mig och börja läs allt också. Ska bara.... tenta av de andra kurserna först.
 
Så nu kryper jag upp i soffan med lite thé och läser in mig på morgondagens uppgifter. Vi ses...
 
 
När jag skulle plugga så här härligt så blev det inte så mycket pluggande.
Kanske går det bättre att plugga hemma i den egna soffan...
utbildning | |
#1 - - Ingela la la:

Hej! Vad spännande att även du ska göra op.
Då har jag någon att följa och kolla läget med :)

Lycka till!!

Kram

#2 - - Solveig Lundin:

Lycka till

#3 - - ♥ Sojka ♥:

Tack! :) Kram <3

Upp