återbesök på ersta...

Idag hade jag mitt första återbesök på Ersta efter min GBP.
Det gick väl bra men jag tyckte nog dietisten var lite grinig.
Enligt deras mätningar hade jag minskat 9 kg
(men de räknar inte med de 4 kg jag gick ned med hjälp av flytperioden)
Enligt mina mätningar har jag alltså gått ner 13 kg på 11 veckor.
Midjan hade minskat 10 cm
enligt deras mätningar
men enligt mina egna mätningar har jag minskat 14 cm.
Så jag kommer att gå på mina mätningar med vikt och mått.
För allt startade ju med flytperioden.
 
Sen fick jag lite banning för att jag ibland tar sovmorgon på helgerna -
det ska man INTE göra som opererad.
Men det kommer jag fortsätta med för jag mår inte dåligt av det.
Men på det hela taget gick mötet bra men det var inga överraskningar.
 
Sen måste det ju vara en väldig skillnad på viktnedgången beroende på hur mycket man har att gå ner.
Om jag går ner drygt 1 kg i veckan så är det bra för mig -
men kanske inte för någon som har en större övervikt än vad jag har.
Huvudsaken är ju faktiskt egentligen att JAG känner mig nöjd, inte vad dietisten tycker.
 
 
GBP | |
#1 - - soffie:

va skönt att du tar det så en del skulle säkert blivit ledsna men jag tycker det va dåligt av dem att inte räkna med det du gick ned under flytperioden,varför tar de inte med det? å sova det är väl bra för kroppen:) va duktig du är och va mycket du har gått ned redan. kramen

Svar: Tack :) Kram
Marie-Louise

#2 - - messan:

Vad du är duktig....är imponerad.
Du kommer gå ned mer och det är som du säger du har redan gått ned mer än vad de säger.
Kram

Svar: Tack :)
Marie-Louise

#3 - - Celine Naminah - En aspiebloggare:

Hmm.. konstig dietist... Min dietist sade att en viktnedgång på 1 kg/vecka är utmärkt. Det är ju inte bra för kroppen om det går för fort heller...

Fortsätt du med dina sovmornar, de kommer jag göra. =)

Svar: ja jag tycker också 1 kg/v är bra :) Och ja vi behöver våra sovmorgnar. Hur går det för dig? Kram
Marie-Louise

#4 - - Fnulan:

Vad skönt att mannen kommit hem! Men du, varför får man inte ha sovmorgon????

Svar: dietisten anser att man ej hinner äta ikapp alla målen som man ska äta på en dag, men det gör jag. Jag tar sovmorgon fram till 10 kanske så jag missar ett mål... Ingen stor grej tycker jag så jag fortsätter med mina sovmorgnar. Kram
Marie-Louise

#5 - - Trolda:

Heja, heja!!! DUKTIGA DU!!! =D Klart du skall sova lite extra när möjlighet finns! Hoppas mannen kryar på sig o att ni mår bra allihop!

Trolda - kramar! =D

Svar: Tack :) Ja nu mår mannen min mycket bättre. Kram
Marie-Louise

#6 - - Tommy:

Sv: Tack ska du ha! Ja instagram uppdateras mera med personliga och vardagliga foton!

#7 - - madelein - sexbarnsmamma:

Varför får man inte ta somorgon?
Låter hur knasigt som helst. Duktigt jobbat!!

Svar: dietisterna menar på att man då inte hinner äta ikapp alla målen som man ska äta under en dag. Men det gör jag, så jag fortsätter med mina sovmorgnar. Tack :)
Marie-Louise

#8 - - Celine Naminah - En aspiebloggare:

Sv - Det går rätt bra... Har gått ned över 30 kg nu. Inne i min blog kan du se hela viktresan, finns länk i ovankant av headern. =)

Svar: Åh vad bra, vad duktig du är. Ska genast in och kika där. Kram
Marie-Louise

Upp