att välja musik till begravning...

 
Det här med att välja musik till en begravning är inte helt lätt - dels är man ju flera stycken som vill vara med och "tycka till" och dels ska det ju gärna passa. Passa både en begravning och den begravningen är för. Det ska helst vara musik som betyder något speciellt och som man känner passar - den det ska passa nu är pappa. Då måste man ju tänka vad gillade han för musik, vilken musik tänker vi på när vi tänker på vår pappa/make/svärfar/morfar/vän, vilken musik gillar vi och vilken musik vill vi höra. Många saker som ska tänkas på och passa in. Sen är vi många viljor, vi är en stor familj! Min pappa hade 4 barn (2 biologiska och så mig och syrran som han tog till sitt hjärta direkt) och 10 barnbarn och så min älskade mamma som nu måste begrava sin älskade man. Så ja ni kan ju tänka er...
 
 
 
Den här ska t. ex vara med, kanske väldigt otippat på en begravning men det var den låten som mamma och pappa dansade till första gången och det var då de föll för varandra helt! Efter det var det dom - 32 år fick dom tillsammans.
 
 
 
Och den här ska vara med - det är barnbarnens önskemål. Det är deras låt, morfars och barnbarnens <3
 
 
 
Och den här har så underbar text. Det blir mycket blandat men alla låtar betyder något extra för alla <3 
 
Men låtarna ska framföras av andra än dom som jag länkat till nu...
 
Familj, livet | |
#1 - - Izabell:

Beklagar sorgen! Det måste kännas tufft och mycket att tänka på..

Kraam Izabell

Svar: Tack <3 Ja det är en del nu... Kram
Marie-Louise

#2 - - Madde - Trucker Mamma Madde:

Usch ja det kan jag tänka mig att det inte är så kul. :(

Ja jag älskar ju att baka så brukar passa på när jag har tid. :)

kram

Svar: Nej man har ju haft roligare val i livet... Kram
Marie-Louise

#3 - - Malde:

Det är inte så lätt alla gånger. Vi som valt musik tillsammans de senaste två begravningarna (sonens och mammas) jag varit med och ordnat har vi dock inte haft svårt att komma överens. Det är jag glad och tacksam för.

Kramar till er alla.

Svar: Vi kommer väl överens egentligen - men det är kanske inte helt lätt... Kram
Marie-Louise

#4 - - Inger Stark:

älskade dottern min, du glömde Sång till friheten, den Ingvar älskade så eftersom han ansåg att Björn sjöng om mig. Hoppas att barnbarnen sjunger "En kväll i juni". Älskar dig! <3

Svar: Mamma jag skrev inte hela låtlistan förstod du väl. Och att barnbarnen ska sjunga var liksom kanske en överraskning... ;) Puss & Kram
Marie-Louise

#5 - - Inger Stark:

Puss älskling, jag förstår!

#6 - - Linus:

Beklagar sorgen, det gick fort utför :-(, har läst på din mammas blogg.
En kväll i juni, är fin, jag är Berghagen fan.
Min farmor, gick det fort för också, hon avled 17 maj begravdes i juni i Brännkyrka kyrka.

Svar: Tack <3 ja det gick fort... Beklagar din sorg. Kram
Marie-Louise

Upp