3 års högskolestudier avklarade...

3 års högskolestudier är idag avklarade, 180 hp (-15 hp eftersom c-uppsatsen inte är helt klar) är nu tagna. Känns lite konstigt faktiskt att dessa 3 år har gått nu - att Samtid och Kulturarvsprogrammet är avklarat. Dessa 3 år har gått oerhört fort, men har emellanåt vart oerhört slitiga. Jag har vart med på en arkeologisk utgrävning (<--länk) vilket nog var höjdpunkten av hela utbildningen om jag försöker summera alla år. Många hemtentor är skrivna, b-uppsatsen fick jag VG på och nu då C-uppsatsen kvar som jag ska försöka fixa nu i sommar.
 
utgrävning i Kilakastalen - Nyköping.
exkursioner och utflykter har genomförts.
 
Men nej jag har inte studerat klart än och nej jag har inget kulturjobb på gång än. Till hösten får vi se om jag kommer in på antingen Genusvetenskap eller Etnologi - jag har sökt båda. Nedan får ni en bildkavalkad över vad jag/vi gjort under dessa 3 år...
 
Gravfält, Gravrösen, Grav/stensättningar m.m.
 
Backsippor, Hällristningar, Klosterruiner
 
Ritläxor, natur, Runstenar
 
vacker natur, skeppssättningar/stensättningar/gravsättningar, boende under utgrävningen
 
Bilder från dagarna då vi var på arkeologiskutgrävning i Nyköping/Kilakastalen
 
 
utbildning | |
#1 - - ♥ Sojka ♥:

Grattis! :)

sv:Ja men det är just att det är ute som jag reagerar på. Jag hade inte reagerat lika mycket inne men ute så känns det som det lättare händer en allvarlig olycka :(
kram

Svar: Tack :) Kram sv: jo jag förstår det :)
Marie-Louise

#2 - - ♥ Sojka ♥:

Ja nått känner jag att jag vill göra! Kram!

Svar: Ja det har vart 3 riktigt bra (och slitiga) år :) Kram
Marie-Louise

#3 - - Åsa:

Fantastiskt! Bra jobbat!!

Svar: Tack :)
Marie-Louise

#4 - - Lotta:

Grattis! Har det redan gått tre år. Vilka underbara bilder, kan tänka mig att det varit en upplevelse.

Kram

Svar: Tack :) Ja tiden rusar iväg... Kram
Marie-Louise

#5 - - Ninni:

Grattis...va ska du plugga ännu mer, vilken energi du har =)

Ha en fin dag, kramen

Svar: till hösten blir det Genusvetenskap eller Etnologi på högskolan :) Kram
Marie-Louise

#6 - - Agneta:

Oj...jag har verkligen inte varit inne på någon blogg på länge och det ser jag ju speciellt här hos dig! Läser ifatt om allt som hänt och som händer hos dig. Börjar med detta och sägergrattis till att dessa år redan är klara, hru snabbt gick inte det då? Stort grattis igen och lycka till i fortsättningen"
kram

Upp