balkongen är snart överväxt...

Min oas - balkongen - är snart överväxt. Jag får nog snart inte plats där ute. Men så brukar det bli på somrarna här hemma. Och jag tycker det är riktigt mysigt med massor av olika växter på balkongen. Vad de övriga familjemedlemmarna tycker vet jag inte riktigt... Men de får iaf äta hemodlade tomater, gurkor, chili, örter och massor av annat sen senare i år.
 
den fina zinkbaljan som är full av örtväxter och lavendel - som jag fick av fina Solveig som tack för hundvaktshjälpen - står nu fint på balkongen.
Lavendeln ska jag klippa ner lite och testa att baka lavendelkakor och göra lavendelsocker med.
 
tomater, gurkor, chili, örter, blommor m.m.
 
luktärtorna börjar nu slå ut för fullt.
 
I förrgår när Java fortfarande var här så öste regnet ner och jag kunde inte låta bli att fota Java då hon skulle behöva traska ut i regnet. Hon tycktes verkligen undra vad jag sysslade med - skulle vi verkligen ut i det där vädret? Och hallå kan man få bli insläppt direkt när man kommer till porten kanske?
 
hihi hon var bara för söt när hon undrade varför vi skulle ut i det där vädret...
 
det här myset kommer jag sakna.
Så nu Java får du se till att bli med valpar så att jag kan få köpa en egen lite valp av dig <3
 
balkongen | |
Upp