när livet går upp och ner...

Just nu går livet upp och ner, vissa saker positiva vissa negativa som om vågskålen ska hållas jämn. Det här med skolan för min yngsta dotter verkar ordna sig, nu har jag skickat in alla de papper som jag kan fylla i nu ska rektorn (på den kommunala skolan fylla i sin del) fylla i sin del sen ska allt skickas in. Så jag hoppas att det till hösten blir bra med "skolgången" för min yngsta.
 
det är skönt när hela familjen blir involverad <3
 
Vi är fortfarande hundvakt till underbart söta och fina Java och jag älskar alla promenader som vi får ihop. Och ja vi kommer att skaffa hund snart, vi ska bara finna rätt ras och uppfödare. Skulle det bli så att Java får en kull så har vi tjingat en, så vi väntar och ser lite hur det blir med den saken. Annars finner vi en annan uppfödare. Skattepengarna som kommer in på kontot snart får alltså sparas till senare och då till en hund.
 
 
Till det negativa och ledsamma är att min (styv)pappa är dålig, väldigt dålig. Vi vet faktiskt i nuläget inte hur länge vi får ha kvar honom hos oss. Han har vart dålig till och från länge och han fick två nya transplanterade lungor för 8 år sedan, men när dessa bakslag kommer och slår till så är man ändå inte helt förberedd. Han har funnits i mitt liv i mer än 30 år och han har alltid funnits i mina barns liv, han är deras morfar - han är den som de ser som sin morfar och han betyder massor för mina döttrar. Och min älskade mamma <3 Ja hon vet att vi finns här bakom och stöttar och ställer upp, åker ut till kolonin om hon behöver och om inte annat så finns vi på telefon dygnet runt. Vi ska fixa detta mamma, jag lovar dig att vi finns här <3 Vi står här bredvid och hjälper dig genom detta! Så just nu lever vi i en ovisshet som vi inte riktigt vet hur länge vi kommer leva i...
 
 
 
Familj | |
#1 - - Tjejmorsan:

Kärlek till er alla <3

Svar: <3 Kram
Marie-Louise

#2 - - Solan:

Java är en toppen hund i just sådan situation som ni är i nu. Tur att hon är där för att trösta. De är hon superbäst på ❤
Hoppas allt blir bra. Miljoner kramar.

#3 - - Ann Catrine:

Kram <3

#4 - - Åsa:

Åh vad trist med din styvpappa :( Men djur är stora tröstare.

#5 - - Marlene:

Jobbigt jobbigt men ni har världens bästa tröst i en fin hund med mjuk nos som pussas bra.

#6 - - Martina:

Åh vännen vilken tung väntan.... <3

#7 - - Yohanna i Las Palmas:

Ja hela livet är en jäkla berg och dal bana hela tiden. Upp och ner upp och ner...
Hoppas att det ordnar sig i alla fall, så att det blir lite lättare med det svåra.

Hälsningar
Yohanna
som skickar med en länk om nån skulle vilja hänga med på veckans utmaning:
http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2013/june/real-life-lycka-2.html

#8 - - Inger Stark:

Tack älskade dotter så fint! Ja, jag vet att nu finns hela tiden och stöttar mig, jag känner det i hela kroppen. Massor av kärlek, fina kort på min älskade man, mannen i mitt liv, precis så ser han ut när livet är skapligt bra. <3

#9 - - Lena:

Sitter och läser ikapp lite, för jag har inte orkat på hela våren. Min pappa har ju varit väldigt sjuk ändå sedan början av februari, och vi förlorade honom nu 17 maj. Jag vet vad du går igenom. Fast vi visste ju att det inte fanns något hopp, ni kanske har lite hopp i alla fall? Skickar en kram.

Svar: Beklagar din sorg <3 Här får tiden utvisa hur livet blir... Kram
Marie-Louise

Upp