en tur till akuten och lite träning...

Morgonen igår började med att jag sprang iväg för att gå en promenad med hunden Melker -
eftersom mellandottern som skulle ha gjort det hade så ont i magen att hon inte kunde promenera.
 
så det blev ungefär sammanlagt 1 timmes promenad.
 
Sen drog jag faktiskt ner till gymmet och körde ett pass
kondition och styrka.
(även fast dottern var sjuk)
 
jag promenerade i 45 minuter, styrketränade benen och sen mage och rygg
och så stretch på det.
 
När jag kom hem så var dottern ( <-- länk) inte bättre.
Febern var fortfarande riktigt hög.
39,9 hade hon när hon inte hade någon Alvedon i kroppen och ont i vänster sida av magen.
Så jag ringde sjukvårdsupplysningen som bad mig ringa vårdcentralen som bad mig...
Ja ni fattar.
Man blir runt skickad som i en karusell -
precis som när mannen min var sjuk  ( <--länk) i januari...
 
Tillslut fattade vi beslutet att åka in till lättakuten på Huddinge sjukhus
eftersom vårdcentralen inte ville/kunde ta emot henne.
Väl inne (tack pappa för skjutsen) så hamnade vi på "vanliga" akuten direkt.
Dom tog hennes besvär och feber på allvar direkt.
Det togs blodprover (sänka, blodgaser m.m.) bltr, puls, andningskoll m.m. direkt.
Men sen började såklart väntan.

Efter 5 timmar ungefär var det dags för röntgen av lungorna och ultraljud av njurarna.
Och vi blev strax efter det skickade till Infektions akuten istället för kirurg akuten -
eftersom hennes sänka var så hög 276  (<--länk) mot normalt drygt 10.
Njurbäckeninflammation blev domen så nu är det penicillin 2 ggr/dag i 10 dagar som gäller.
 
man är inte så tuff när ens dotter ligger där och är så sjuk.
 
all denna väntan som blir och idag hämtades medicinen (vi fick med oss första dosen hem såklart)
 
Känner igen det här med att åka in akut med nästan myndiga/vuxna barn (<--länk) -
när äldsta dottern (<--länk) skulle fylla 18 hände detta (<--länk)
 
Nu hoppas jag bara att penicillinet hjälper ordentligt -
blir hon sämre eller inte markant bättre innan imorgon eftermiddag ska vi åka in igen sa dom!
Det är inte helt enkelt att bli hemskickad med orden:
"kom in direkt om hon blir sämre - kolla henne i natt"!
Oron och ansvaret gjorde att jag var upp flera gånger i natt för att titta till henne.
Men jag tror hon tyckte det var skönt att få åka hem och inte bli inlagd - jag tyckte nog både och...
livet | |
#1 - - Nina (tävling pågår):

fy så otrevligt. jag trodde det var du som hade ont i magen (typ något efter op).

men usch att ha så hög sänka. helt sjukt. hoppas hon mår bättre nu!

Upp