jaha så var det dags igen då...

Idag damp det ner ett brev från FK nu är det visst dags att ansöka om vårdbidrag igen för dottern med npf-diagnos. Visst minns jag att vi fick tidsbegränsat men att tiden var så här kort minns jag inte alls. Men ja ja det är väl bara att gilla läget och skriva ihop en ny ansökan då. I och för sig kanske bra eftersom jag anser att behovet och stödet har ökat här hemma - vissa saker tar mer tid i anspråk än vad jag visste då när jag sökte förra gången. Men jag minns att det var ganska jobbigt och tidskrävande att få ner den där ansökan...
 
Ringde ett mycket bra samtal idag - fick ett nummer av min mamma som gick direkt till någon på Stadelskontoret i Stockholm/Farsta - och tycker att jag fick bra svar på många frågor. Nu ska jag spara det där numret så att jag kan ringa igen om jag behöver. Nu ska jag bara få iväg ett mejl till skolan/rektorn också så ger mig lite sen i min kamp. Nu har jag gjort det jag som mamma/förälder kan göra och lite till, nu får det vara upp skolan att hjälpa till ordentligt faktiskt.
 
Barnen | |
#1 - - Johanna - Tvåbarnsmamman mitt i kaoset:

Resan var otrolig! :D

Byxorna är från en semester till Rhodos för 2 år sedan. :)

Svar: aha vad trist, då lär jag inte hitta dom byxorna då... Kram
Marie-Louise

#2 - - soffie:

hur länge brukar man få det beviljat? vad knäppt att man måste förnya det för en sån diagnos ändras väl inte ?
svar: på kartan var det utsatt 4 brunnar , knepigt och jag har inte hittat något än om vad som varit där, jag ska fråga dem som arrangerara tävlingen på lördag då de släpper en ny karta, kramen

Svar: Vi fick det beviljat i 1,5 år tror jag det blev, varför det var tidsbegränsat vet jag faktiskt inte. För nej det växer ju inte direkt bort... Kram
Marie-Louise

Upp