så kämpar vi vidare...

Ja så kämpar vi då vidare med att hitta en bra skola som ska passa vår yngsta dotter. Idag har jag mejlat runt till olika skolor för att kolla läget och för att få tips hur vi ska kunna gå vidare. Dottern vill helst läsa på en distansskola som finns inne i centrala Stockholm där blir eleverna inskriva via sina "egna" skolor (eller hemkommunen) så flyttas skolpengen dit med eleven - men hennes nuvarande skola vill inte "betala" för henne där. Lite märkligt kanske kan jag tycka eftersom om dottern byter skola så borde hennes skolpeng såklart följa med henne. Så nu hoppas vi på ett positivt svar från kommunen eller från "vår" kommunala skola som kanske skulle kunna skriva in henne för att sen kunna skriva in henne på distansskolan - det blir många turer i detta. Men vi kämpar vidare.
 
Just nu är det ganska mycket som ska försöka fixas och helst vill vi ha det fixat innan sommarlovet börjar - det vore det bästa. Så att vi alla kunde få veta hur hösten kommer bli. Vi har fått ett föräldrasamtal inbokt hos BUP i nästa vecka vilket känns bra för vi som föräldrar behöver hjälp och stöd i allt detta. Kanske kan BUP hjälpa oss med vart vi ska vända oss i alla olika frågor som vi har.
 
Jag ska även försöka få tag på "någon" på utbildningsförvaltningen idag också för att få lite mer "kött på benen" och kanske lite svar på vissa frågor som vi har. Kanske skulle jag även behöva ringa skolverket för att få lite svar, det är så svårt att veta vart man ska ringa för att få svar på det man undrar.
 
Tänk om man kunde få en skriftlig manual med från BB med allt man i framtiden kommer att undra...
 
 
Barnen | |
#1 - - Inger Stark:

Ja du, en manual skulle vara bra. och lite lämpliga telefonnummer på Stockholm stads hemsida. jag håller tummarna och hjälper till med det jag kan. Puss och kram älskade dotter.

#2 - - dianasdrömmar:

Håller tummarna kram Diana

Upp