ut till kolonin...

Idag tog jag mig ut till min mamma och (styv)pappas kolonistuga för att luncha och prata med min mamma. Min pappa ligger just nu inlagd på sjukhus så jag tänkte att mamma behövde lite sällskap över en lunch. Tänk att vi alltid har så mycket att prata om, jag tror vi pratade oavbrutet i 2 timmar. Min älskade mamma som har klarat och klarar så mycket i sitt liv - min mamma är en av mina förebilder här i livet. Och hon får mig alltid att växa! Vad det än handlar om så finns hon där och stöttar, precis så där som jag hoppas att jag gör för mina döttrar.
 
Mamma bjöd på en underbart god tonfisksallad - en Noicoise.
 
underbart gott serverat på finporslinet.
 
Självklart måste man fota blommor när man hälsar på ute i kolonin.
Fina tulpaner, hibiskusar, lavendel och mycket mer.
 
Alla små charmiga föremål som finns lite här och var måste också fotas så klart.
 
Fina stenar vid sminket, chili på tråd och massor av annat.
 
Och fönster - det är något visst med fönster tycker jag.
 
 
När vi lunchat och pratat (massor) så promenerade vi bort mot bussarna.
Mamma skulle bort till SÖS för att hälsa på
och jag skulle hem
Så jag gick först bort med mamma till hennes buss och sen tog jag en promenad bort mot min buss.
Sammanlagt blev det 2,5 km för jag missade precis en buss och passade då på att gå några hållplatser.
 
Under min promenad så fotade jag lite förortsbetong.
Jag är kanske ensam om detta men jag gillar förorter och "betongdjungeln".
Kanske beror det på att jag är uppvuxen i en betongförort...
Men jag gillar det råa och kantiga.
 
Familj | |
#1 - - Ninni:

Vilka härliga bilder =) Underbart att ha så fin kontakt med sin mamma.

Ha en toppensöndag, kramen

#2 - - Inger Stark:

Älskade Marie-Louise, så glad jag blev för det du skrev om mig, just nu rinner tårarna. kramar i massor

Upp