det här med drömmar...

Flera nätter i rad nu har jag haft de mest konstiga drömmar.
 
Jag har drömt att jag förlorat en person som är mig väldigt nära och jag grät för lite/sörjde för lite i drömmen. Jag blev utskälld i drömmen för att jag sörjde för lite och ifrågasattes som mor och hela drömmen var bara väldigt konstig och obehaglig - personen som dog hade inte den ålder i drömmen som den personen har nu utan det var flera år sedan personen ifråga var i den åldern vilket liksom gjorde hela drömmen ändå mer konstig. Drömmen slutade med att jag satt i ett litet mörkt rum med personen som i drömmen var död och grät hejdlöst (personen var död hela drömmen och blev ej levande).
 
En natt handlade drömmen om pengar och en stor vinst eller arv - jag är lite osäker på om det var en vinst eller ett arv. Vi fick i alla fall mycket pengar som vi på de mest konstiga sätt blev av med och alltså fick leta reda på flera gånger. Vi tappade pengarna, vi blev bestulna, vi glömde pengarna mm och vi for runt och letade som galningar. Precis innan jag vaknade så hade vi inte pengarna...
 
I natt drömde jag att vi (mannen och jag) var på BB för att föda tvillingar och allt blev konstigt och kaosartat (iof inte helt olik vår första förlossning). Men min mage var för platt för att rymma tvillingar men jag "visste" att det var tvillingar och skulle försöka övertala personalen det, vi fick inget rum utan vi fick gå fram och tillbaka i en oändlig korridor med värkar från helvetet, saker tappades runt oss och vi fick nästan ibland "ta skydd" för att inte bli skadade. Ja hela drömmen var mycket märklig. 
 
Nu blir ju jag så klart nyfiken på vad dessa drömmar vill säga mig. För jag tror att drömmar är någon form av vårt undermedvetna som försöker sortera upp tanker, känslor och intryck. Den första drömmen kan jag såklart förstå och "härleda" till att jag i början av sommaren förlorade min älskade extra pappa fast det i drömmen var en annan person och allt var annorlunda, men den andra drömmen är mer konstig. Vi är färdiga med barn helt jag har till och med steriliserat mig så några fler barn blir det inte! Men jag förstår ju att förlossningar har en annan innebörd i drömmens värld. Varje dröm är kaosartad och jag blir ifrågasatt i varje dröm - jag måste i varje dröm stå upp för mina egna tankar och känslor och försvara mig själv. Och drömmarna känns som mardrömmar med ändå inte - ett mellanting mellan mardröm och "normal" dröm...
 
Någonstans i mina bokhyllor har jag en drömbok - kanske ska jag försöka leta fram den...
 
Familj, känslor, livet | |
#1 - - Inger Stark:

Leta fram den älskling!

Svar: jag har fått lite svar som var intressanta av en fb vän <3 Kram
Marie-Louise

#2 - - Anonym:

Sockeröverslag!! Allt godis som Jens köpte till dig fick din hjärna att gå på högvarv o det blev mardrömshallucinationer av det....haha....kramar till dig <3

Svar: om det hade vart så väl - men du vet jag orkar max 5-6 bitar godis nu för tiden, har fortfarande godis kvar i påsen fast familjen vart där och nallat också <3 Kram
Marie-Louise

#3 - - Lena:

Nej nej...jag är inte anonym...missade att klicka på mitt namn där bara :)

Svar: hahaha :) kram vännen
Marie-Louise

#4 - - Agneta:

det där med drömmar kan jag inget om, nåt vill den ju säga och en drömbok kanske kan leda ett steg på vägen?!
kramar

Svar: jag fick lite svar från en fb-vän som gav lite "svar" Kram
Marie-Louise

Upp