telefonmöte med FK...

I morse hade jag telefonmöte med FK angående vår ansökan om fortsatt vårdbidrag
Ett riktigt bra möte kändes det som, hon lyssnade ordentligt 
och hade "bra" följdfrågor. 
 
Men det är så jobbigt att behöva sätta ord på allt det där extra vi gör varje dag.
Det blir liksom så "verkligt" när man hör sig själv berätta allt.
Och allt låter så negativt fast så inte alltid är fallet. 
Autism och andra diagnoser är berikande och lärnade och inte alls bara negativt.
Jag har lärt mig så mycket av att ha berikats med en dotter med en npf-diagnos.
Jag ser andra människor på ett helt annat sätt 
och jag har blivit mer vidsynt och förstående. 
Och hon lär mig massor av bra saker hela tiden!
Så allt är inte alls negativt men när man ska söka fortsatt vårdbidrag så är det typ bara det negativa som 
lyfts fram...
 
gamla bilder på mina underbara döttrar!
Barnen, känslor, livet | |
#1 - - Marlene:

Usch ja... been there done that... alldeles för många gånger :-(

#2 - - Agneta:

mmm, precis så kände jag med..att bra lyfta fram allt det negativa får det att blöda i hjärtat...med gråten i halsen säga att det finns många bra saker med men det är ju inte det de just då vill höra utan bara allt det där extra man gör för sitt barn..saker som man vant sig vid att göra för att få livet att fungera på bästa sätt och som man inte längre tänker på att andra kanske inte gör.

Svar: ja det är tufft. Vi fick ett halv vårdbidrag beviljat, jag orkar inte överklaga utan nöjer mig med det. Kram
Marie-Louise

Upp