när barnen blir stora...

Idag är dagen då min äldsta dotter Emelie (<--länk) ska flytta hemifrån - som vi (både hon och vi andra) väntat på denna dag. Känslorna är dubbla, samtidigt som jag såklart vill att mina barn ska bli stora och flytta hemifrån så infinner sig känslan "vart tog åren vägen". Men självklart är jag mycket glad för hennes skull. En egen lägenhet och flytta hemifrån är två stora milstolpar i livet!
 
det var ju inte allt för länge sen dessa bilder togs tycker jag...
 
Och på fredag så flyttar Erika (<-länk) sina pinaler hem till mormors (<--länk) lägenhet för att få bo själv i 6 månader. Hon flyttar alltså hemifrån liksom lite på halvt. Mamma/mormor flyttar nu ut i kolonistugan och bor där till september/oktober - under tiden får alltså Erika bo i hennes lägenhet ett riktigt bra arrangemang. Även här känns känslorna dubbla, såklart vill jag ha självständiga döttrar som kan flytta hemifrån men känslan av att barnen blivit så stora infinner sig. 
 
Åren liksom rusar iväg...
 
Det är en milstolpe på vägen som vi alla föräldrar ska uppleva och det är livets gång att barnen blir stora och flyttar hemifrån. Och visst har man väl lyckats ganska bra som förälder när barnen faktiskt blir så stora och självständiga att de faktiskt vill och kan flytta hemifrån?
 
 
Barnen, känslor, livet | |
#1 - - Inger Stark:

Ja älskling, då har man lyckats. Era två underbara äldsta flyttar hemifrån,livets gång. Men visst känns det, det blir tomt och ett annorlunda liv. kram

Svar: Kram mamma
Marie-Louise

#2 - - Marlene:

Ja, en stor milstolpe och särskilt när man har lite extra behov att tampas med. Men man finns ju där bakom om de behöver, så länge man finns i livet.

Svar: Ja en trevlig milstolpe. Ja som förälder finns man alltid här bakom <3
Marie-Louise

#3 - - Tjejmorsan:

Det kan både göra ont i själen samtidigt som det är spännande att barnen går från små till stora :) Man åker en rutschkana liksom :) Men när man väl landat i att de små liven flyttat hemifrån så får man helt plötsligt en annan och rätt så mysig relation till dem :)
Kram och lycka till nu <3

Svar: Ja lite berg-och-dal-bana <3 Skönt men lite jobbigt. Kram
Marie-Louise

#4 - - Longevity - en blogg om hälsa:

Tack tack, grillat är gott!

Svar: mmm det är ju det :)
Marie-Louise

#5 - - Trolda:

Ja tänk vad tiden går!!!! (och bara sååååå längesen jag var HÄR!!!!) LYCKA TILL till flyttandet och GRATTIS - för visst är det speciellt och glädjande med flytten, även om det också måste kännas jobbigt! (tääääänk när MIN Lilleman skall flytta...uuuh...det får allt dröja lääääänge!!! ;-))

Trolda - glad påsk o kramar! =D

Svar: Trevlig valborg önskar jag dig. Nu måste jag in och läsa ikapp hos dig <3 Kram
Marie-Louise

#6 - - Malin, tvillingmorsan :

Ha en underbar påsk! kram kram

Svar: Tack :) önskar er en fin valborg. Kram
Marie-Louise

Upp