ja men visst det kunde bli värre...

Nu är jag äntligen godkänd för att få uppbringa a-kassa men det är inte mycket jag får. Eftersom jag under studietiden endast var med i facket och inte a-kassan (läs mer här <--länk) eftersom Unionens studentförening inte alls informerade om att man ej var med i deras a-kassa bara för att man var med i facket. Visst med facit i hand borde jag ha förstått det, för 100 kr under hela studietiden kan jag ju förstå att a-kassa och sånt inte ingår, men studentföreningen borde informerat om det! Men jag får alltså nu endast ut grundersättningen från a-kassan vilket ger mig 1000 kr/vecka... Det är en himla tur att jag har en timanställning så att jag kan lyckas få lite lön iaf. Men ja jag lär ju halka in i vårdyrket igen. Fast jag försökte studera mig ur det. Vissa saker i livet fungerar visst inte riktigt. 
 
Så nu söker jag jobb med ljus och lykta och hoppas att jag snarast ska lyckas få något. För med denna lilla inkomst kommer jag inte långt kan jag säga...
 
Jag skrev förut att det kunde inte bli värre ekonomiskt mot när jag var student men det visade sig att det visst blev det. I och för sig är inga av dessa "småpengar" något lån som måste betalas tillbaka, men jag får alltså mindre utbetalt nu än mot när jag var student...
 
Vardag, livet | |
#1 - - Tjejmorsan:

Ja vad säger man... välfärdsSverige
Hoppas du hittar ett jobb som matchar din utbildning!!! Det vore ju det mest underbara <3

Svar: Ja välfärds Sverige - när det är som bäst... :( Tack jag söker med ljus och lykta, men lär nog hamna inom vården igen... Jag trivs ju inom vården men min kropp trivs inte lika bra. Kram vännen
Marie-Louise

Upp