varför ska saker och ting alltid strula till sig...

Som ni säkert redan läst så har jag nu beslutat att avsluta mina studier. Man kan inte studera hur länge som helst bara för att "slippa" bli arbetslös. Så sagt och gjort så gick jag direkt och skrev in mig på arbetsförmedlingen och dom skickade mina papper till min a-kassa (trodde jag). Jag gick nämligen med i Unionens student fackförening när jag började studera och trodde såklart att jag då även var med i deras a-kassa. Nu med facit i hand kan ju det tyckas dumt att man antar en sådan sak men jag trodde faktiskt det. Ingen på Unionen sa något annat heller, de kunde ju kanske informerat om att man ej var med i deras a-kassa om man var med i student fackföreningen utan att man behövde skriva in sig även där som ett tillägg, men det informerades det inte om alltså. 
 
Så nu ska jag alltså skriva in mig på deras a-kassa och sen får jag väl hoppas att jag får den lägsta utbetalningen man kan få i alla fall. Annars vet i f*n hur det här ska gå. Men hur som helst, även om jag hade fortsatt mina studier nu i vår så hade ju det här problemet uppdagats till slut i alla fall. Någon gång måste ju studierna avslutas och då hade jag fått reda på det här då. Så jag får bita i det sura äpplet, skicka in alla papper de vill ha och hoppas att det här löser sig...
 
 
livet | |
#1 - - Mia:

Håller tummarna att det löser sig! Förstår om du blev paff, sånt ska de upplysa om tycker jag, man kan inte läsa sig till allt och det är något de ju vet så varför inte säga det samtidigt :-(

#2 - - Longevity - en blogg om hälsa:

Alltid är det något säg!

#3 - - soffie:

hoppas verkligen att det löser sig för det usch det är verkligen trist då det krånglar massor av kramar till dej

#4 - - ♥ Sojka ♥:

sv:Nä som du säger med ett kunde man ju sova emellan men jag blev knäpp då med för min första ville inte heller sova.
Kram! <3

#5 - - ♥ Sojka ♥:

sv:Nä där är ju en del man inte kan ta upp i bloggen så är det ju och vissa saker är ju alldeles för privata fast jag annars brukar bjuda på mig mycket. Men alla saker har sin tid men tillbaka i bloggen är jag! ;) Tack! <3 kram

Upp