Sociala medier...

Det här med sociala medier som t. ec FB. Där finns det ju grupper som ofta heter något med: "Vi som växte upp i...." Nu har det ganska precis startats en sådan grupp från min uppväxt förort och jag har kluvna känslor till detta. Visst är det roligt att se gamla bilder, finna gamla kompisar m.m. men det kan också vara lite jobbigt. Allt under uppväxten var ju inte roligt, vissa saker i skolan var riktigt jobbiga vilket man via dessa sidor påminns om, vissa människor som man växte upp med kanske man inte riktigt har så bra minnen av och dessa dyker ju ganska ofta upp på dessa sidor vilket då väcker känslor till liv. Och alla bilder som läggs upp. Inte frågar "man" om lov innan foton läggs upp på dessa sidor, nej bilderna fotas bara av och vips upp på sidan, sen ska personerna på bilderna taggas och vissa är väldigt snabba med att tagga andra. Jag brukar ha som policy att fråga innan jag lägger upp en bild och jag taggar endast mig själv på dessa sidor (om jag nu vill vara taggad på den bilden). Men alltså det är inte helt lätt hur man ska förhålla sig till dessa sidor. 
 
jag någonstans i Husby...
 
dagisfoto på mig...
 
sådana här bilder är ju helt okej, 
men sen kommer tonårstiden...
 
ganska oskyldigt - men jag vill välja själv om denna bild ska upp på sociala medier...
 
den här borde jag egentligen inte visa eftersom jag inte frågat de övriga 4 på fotot...
 
Ja ni förstår vad jag menar va? 
Hur tycker ni det är med sådana där FB-grupper?
Är det bara roligt?
Eller jobbigt?
Eller kanske både och - roligt och jobbigt samtidigt?
foto, känslor, livet | |
#1 - - Inger Stark:

Ja du, lika kluven som du. Vill nog inte ha upp tonårsbilder på mig i Edsberg under tonårstiden, den vilda.

Svar: Finns nog inte så många tonårsbilder på mig tror jag, förutom oskyldiga rökrute-bilder. Men iaf... Kram
Marie-Louise

Upp