i höst reser jag bort...

När det där beslutet om att man får utlandsrehab beviljat dimper ner i brevlådan så blir man (jag) lika glad varje gång. I höst har jag fått en resa beviljad till Marbella i Spanien. Jag var där på min absolut första rehabresa 2005 och om jag ska vara ärlig var jag då inte helt nöjd. Men det var så mycket annat i livet som "spökade" då så när jag kom hem efter mina 4 veckors intensiva träning blev jag sämre i kroppen och psyket, jag var helt slutkörd. De andra rehabresorna har gått till Teneriffa och efter dessa veckor med intensiv träning har jag känt mig pigg, glad och utvilad trots all träning. Men man ska ju inte haka upp sig på allt det negativa så jag har bestämt mig för att ge Marbella en chans till. Bara för att det inte var helt bra för mig och min kropp 2005 så betyder ju inte det att det inte ska fungera nu i år. Det ska heller inte glömmas bort att jag 2005 var nere mars/april och det var kallt då, det hade inte vart så kallt på länge i Spanien. Så värmen och solen gav inte den energi som den brukar ge. Men nu åker jag i sep/okt och då är det varmt och skönt där nere på den spanska solkusten. 
 
Så den 23 september till 21 oktober åker jag iväg för att få träning, behandlingar och ja vila och sol. Det kunde nästan inte komma lägligare om man tänker på att jag nu jobbar hela sommaren. Ingen semester alls i sikte för min del i sommar. 
 
staden Ronda vill jag besöka igen. En helt underbar stad som bär på mycket historia. 
 
det var faktiskt så kallt att vi kunde inte bada i utomhuspoolen förrns den sista veckan...
 
men vi hade trevligt.
 
Ronda en så häftig stad som ligger långt upp i bergen.
Sjukdom, livet | |
#1 - - Inger Stark:

Så skönt för dig älskling. Det kommer att bli bra, önskar jag kunde följa med. Tänk om jag tar en billig resa, en vecka, kanske. <3

Svar: Tack ❤️ puss och kram
Marie-Louise

#2 - - Ann Catrine:

Härligt!
Bra du ger området en ny chans, jag har tillbringat mycket tid där nere, oftast bott i Marbella,Estepona eller Calahonda,mest beroende på tillgång till hus just där.
Första resan ner blev jag lite besviken ärligt talat, inte som andra ställen jag varit till utomlands. Lite tråkigare miljö...
Men mycket är ju bra där, lätt att köra bil och att hitta där. Trevligt att handla, fräscha råvaror och mycket gott att laga själv, eller äta på restaurang. Hur som helst, jag lärde mig att gilla området...
Hoppas du får det helt fantastiskt där under din vistelse!
Nu ska jag kika runt hos dig lite mer, länge sedan jag läste i någon blogg över huvud taget...
Kram

Svar: Tack vännen. Det blir säkert jätte bra ❤️ kram
Marie-Louise

Upp