livet med Java...

Nu börjar vi alla komma in i rutinerna kring i att ha hund. Många promenader blir det och ibland (ofta) ganska långa sådana. Detta kommer väl gå upp och ner beroende på jobb, väder, sjukdom m.m. men promenader blir det ju såklart när man har hund. 
 
 
Vi (jag och Java) har snittat på 5 mil i veckan nu de två veckor Java bott hos oss - alltså då är det mina promenader jag tar med Java (ibland själv ibland ihop med maken). Detta blir såklart olika sen beroende på hur jag jobbar, men då går någon annan ut med Java istället för mig såklart. 
 
bada och jaga fåglar var väldigt skoj.
 
Idag var vi (Java och jag) upp och hälsade på min mormor. Så roligt det var att se hur alla äldre sken upp när Java kom och mormor blev så glad. Åh Marie-Louise har du blivit med hund, frågade mormor mig. Vad mysigt för er, fortsatte hon sen. Och ja det är ju mysigt med hund. Ja jobbigt också men väldigt mysigt. Aldrig trodde jag väl att jag skulle dra på mig kläder kl:6.00 - 7.00 på morgonen för att ta med en hund ut på kissrunda. Nej det trodde jag faktiskt inte om mig själv, men jo det gör jag nu...
 
hälsar på hos mormor. 
 
Java gjorde en av kartongerna som stod i hallen till sin ganska direkt när hon kom. Ibland tar hon dock kattens lilla låda och kryper ner i. 
Men den stora kartongen bäddar hon i varje kväll och sovar där på nätterna.
 
Så just nu kretsar livet här hemma hos oss runt denna nya familjemedlem, vår nya hund Java. Och ju fler dagar som går ju vanare blir vi med varandra... Ni lär få läsa mycket om våra bravader.
Familj, Vardag, djur | |
#1 - - Linda w L2K:

Åh vad härligt det låter!! Mysigt! Hoppas ni har haft en härlig helg! Kram

Svar: Ja åh det är jättemysigt. Hoppas ni haft en fin helg. Kram
Marie-Louise

#2 - - Longevity - en blogg om hälsa:

Mysigt!! :-)

Upp