bättre sent än aldrig - eller....

I tisdags var jag inbjuden på ett lunchevent om ekologiskhudvård som Stockholm Beauty Week anordnade ihop med bland annat Weleda. Och ja jag kan nog säga bättre sent än aldrig - nu ska även jag testa ekologisk och parfymfri hudvård. Min psoriasisartrit gör att jag ständigt har klåda (som om inte värken räcker liksom) på kroppen och i hårbotten - och detta gör mig halvt tokig ibland. Det gör att jag inte kan sova ordentligt eller att jag vaknar av klådan. Jag har Tavegyltabletter för detta som jag tar ibland men dessa tabletter gör mig mest trött - klådan stillas bara lite.
 
Men om jag ska återkomma till ekologiskhudvård. Jo jag fick mig en tankeställare där på eventet - vad använder jag egentligen för produkter när jag tvättar och smörjer min hud? Jo eftersom ekonomin just nu är ansträngd så har det blivit billiga produkter och dessa billiga produkter doftar mycket och innehåller mycket parfym - vilket jag i och för sig alltid använt. Alltså parfymerade produkter för man vill ju lukta gott. Eller hur? Men jag kan inte endast "skylla" på ekonomin för vi har nästan alltid haft hudvårdsprodukter som haft parfym i sig - förutom till döttrarna när de vart riktigt små för då har vi använt parfymfritt till dom. Jag "hör" ju själv hur knasigt detta låter men vissa saker är en vanesak och just detta med att handla hem vardagsprodukter är en vanesak märker jag.
 
 
Men så städade jag upp i badrummet för någon dag sedan och inser att jag har lite ekologiska och parfymfria produkter hemma. Dels schampo och balsam som Erika har lämnat kvar (av märket SåKlart från Garant) och dels en dusch och bad tvål som jag fått i någon goodiebag. Och ja nu kommer Erika skratta och säga: vad var det jag sa, för jo hon har sagt till mig länge att jag borde testa ekologisk och parfymfri hudvård. Tack Erika du fick rätt tillslut för nu ska jag testa detta. Jag ger det en månad först så ska jag utvärdera det sen. Ska även ner och inhandla lite parfymfritt tvätt- och sköljmedel imorgon. För nu vill jag bli av med denna evinnerliga klåda. 
 
Jag har även ganska många Weleda produkter hemma som jag ska plocka fram och testa. men det gör jag om en månad för nu ska jag testa helt doftfria produkter och Weledas produkter doftar ganska mycket även fast de är parfymfria och ekologiska. Men jag tänker att jag ska försöka vänja mig av med att ha doft på allt... 
Sjukdom, Tips, Vardag | |
#1 - - Longevity - en blogg om hälsa:

Åh det hade jag gärna gått på!! Undrar om de skall ha något i Göteborg med?

Svar: Det var riktigt bra. Gå in på länken jag har i texten och kolla 😃
Marie-Louise

#2 - - Longevity - en blogg om hälsa:

Skall kolla!
Tack för din snälla kommentar förresten! Jag uppskattar den verkligen!

Upp