real-life hos Yohanna...

Nu är det dags för real-life inne hos Yohanna och denna vecka hinner jag vara med.

-Har du några passioner?
*Ja min passion är böcker. Jag älskar böcker och jag har alltid minst en bok på gång som jag läser.

-Vet du vart de kommer ifrån eller sig av?
*Hemma hos mig har det alltid lästs mycket. Min mamma har alltid läst och jag har alltid fått böcker i födelsedagspresent och julklapp. Så för mig faller sig läsning helt naturligt, jag har läst i nästan hela mitt liv.

-Hur tar de sig uttryck?
*Jag köper allt för många böcker, jag gillar nämligen inte att bara "låna" böcker utan jag vill "äga" dom - ja lite knasigt men jag älskar att titta på mina böcker där de står i bokhyllan. Och vem vet - ibland vill man ju läsa om en bra bok och då är det trevligt att ha den boken hemma.

-Har du hört om någon annan med passioner?
*Oj alla har nog någon passion tror jag - stor eller liten. Det är en del av livet.

-Någon åsikt om passioner i allmänhet?
*Jag tror man ska ha en passion i livet, jag tror livet blir roligare då. Fast det kan bli lite knepigt om passionen kostar allt för mycket pengar eller tid, så kanske man måste fundera lite. Jag kan nog ibland tycka att min passion kostar lite väl mycket pengar ibland, men nu för tiden försöker jag i alla fall att köpa pocketböcker så långt det går för det är väldigt mycket billigare.



här är ett urplock av min passion...
real-life | |
#1 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Vilket härligt real life :) Ja passion är viktigt för att man ska må bra :)



Hmmmm undrar om jag ska vara med?? :) Min passion är ju rätt så dyr.. skäms!! :)



Kram finaste och Nu djädrans räknar jag ner tills vi ses igen :)

#2 - - ♥ Sojkas framtid ♥:

Affären var helt underbar med! :)



Synd du inte bor närmre!

KRAM!

#3 - - Ama de casa:

Jag gillar också att läsa. Men min största passion är nog att resa. Ja, efter Anders då :-)

#4 - - Yohanna i Las Palmas:

Oh ja böcker. En helt ny värld. Tänk den som fick sitta i en fâtölj och läsa ostört LÄNGE....;)



Âterkommer med sammanställningen pâ onsdag.



Hälsningar

Yohanna

#5 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Nu är det nedräkning på hög nivå tills bubbel och skratt :)



Kram

#6 - - Michilicious - Bara för att jag är jag:

sv: Nej, tyvär så var det en sådan skola som inte riktigt kunde hjälpa till med sådant. Varken pedagogik eller hjälpsamhet fanns. Men otroligt duktiga lärare, när dom väl var på plats :P

#7 - - Yohanna i Las Palmas:

Sâ där ja, dâ ligger veckans sammanställning ute:

http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/april/sammanstallning-real-life-passioner.html



Tack sâ mycket för att du var med och delade med dig och nästa vecka kör vi igen.



Hälsningar

Yohanna

#8 - - Annelie:

Härligt med böcker! Jag är nog lite som du, vill gärna äga böckerna själv! Men det är bara de författare som jag verklien gillar. Övriga kan jag låna :-) Och jag kan ibland har upp till tre böcker igång...



Himla roligt att se och läsa om allas passioner :)

#9 - - Freja:

Böcker, jag har precis samma inställning till dig! Jag vill äga dem och titta på dem, så det finns en stor miss i mitt liv just nu, vi har ännu inte fått upp några bokhyllor i vårt hus så alla muina böcker är nedpackade....

Upp