real-life hos Yohanna...

Real-life hos Yohanna...

Veckans utmaning är att skriva om temat Sverige.

Köar:
En sak som jag alltid tänker på när jag är utomlands är hur kaotiskt det är att försöka köa.
I Sverige köar vi "ordentligt" och väntar på vår tur.
Så pass att vi blir grymt sura om någon "tränger" sig i kön.
Du ska ha en riktigt bra ursäkt att komma med för att få tränga dig i kön i Sverige.
Detta är ju liksom både bra och dåligt, vårt kösystem, kan jag tycka.


vi köar...

Högtider:
Vi har samma "festmat" till varje högtid.
Lite trist men ganska enkelt. Man vet ju alltid vad man ska bjuda på vare sig det är:
jul, påsk, midsommar eller något annat...


midsommartårta fungerar lika bra till påsk...

Årstider:
Vår, Sommar, Höst, Vinter.
Alla årstider har sin egna charm tycker jag.
När de första vårtecknen kommer i form av något grönt så blir vi i Sverige smått lyriska,
första snön berör oss och vi börjar längta till jul.
Sommarens intåg gör att kläderna faller och vi blir mer sociala och "vakna",
när hösten kommer så kryper vi in i våra hem igen och myser.


vår, sommar, höst, vinter...
Och ja, jag har en kategori i fotomappen för varje årstid.

Jag tror att just växlingen av årstider är något som jag skulle sakna med Sverige om jag skulle flytta.
Även fast jag gärna vill ha värme och sol så gillar jag just växlingarna mellan årstider.

Vill ni se fler real-life så går ni in tii Yohanna.



real-life | |
#1 - - Trolda:

Vilka bra exempel du tar upp! Kö-systemet är ganska unikt för Sverige, ja... Har varit med om många episoder med trängsel i andra länder...även om det nu inte är roligt att köa på någotvis, så funkar det. Och årstiderna har sin charm allihopa! =D



Trolda - kramar =D

#2 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Guuuuuud så bra skrivet!!!!!!!



Du har verkligen satt ord på hela Sverige!! :) Jag känner att jag inte riktigt har kunnat sätta ord på den här veckans real life.... Har ju bara bott här i 14 år :)



Men jag kan säga att jag HATADE detta eviga köööööööööande när jag flyttade hit :) Trodde jag skulle bli galen på alla köer överallt :)

Nu är det ju mkt bättre för nu har ju de flesta nummerlappar och man kan gå och kika på annat medans man väntar = Me like!! :)



Men som sagt var, såååå bra skrivet!!!



Stor kram

#3 - - Anonym:

va bra du skriver..

jag tror faktiskt inte att jag skulle sakna de 4 årstiderna skulle passa mej att bo där du bor:) men man vet ju inte hur man blir då man väl flyttar:) vilka fina bilder du visar!

en fråga blir det lika mörkt hos er under vinterhalvåret som här i Norden?kramen

#4 - - Anonym:

haha såg nu att jag inte var inne hos Yohanna utan hos dej min käre bloggvän så frågan är inte till dej för du bor ju i samma land som mej;) fniss

#5 - - we will never walk alone-ta det med en nypa salt:

Angående köer, så fungerar det inte så i Dubai! Gud vad jag störde mig när vi var där och alla trängde sig öfre i kön...hela tiden!!

#6 - - Yohanna i Las Palmas:

Ja jättebra skrivet!

Och årstiderna är en sak som jag saknar VÄLDIGT mycket, så sant.

Återkommer i morgon med sammanställningen.



Hälsningar

Yohanna

#7 - - Nina:

mm den där tårtan kan jag ta en bit av :D

#8 - - Yohanna i Las Palmas:

Så där ja.

Då ligger veckans sammanställning av Real Life till beskådande:

http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/march/sammanstallning-av-real-life-sverige.html



Tack så mycket för att ni alla ville vara med och nästa vecka kör vi igen.



Hälsningar

Yohanna

#9 - - Freja:

Jag gillar att köa, då får jag vila i vardagen! Tar gärna den längsta kön!

Upp