en väldigt god gurka...

Ja den egenodlade gurkan var väldigt mycket godare och inte lika vattnig som den köpta. Det syns också en rejäl skillnad på "fruktköttet", den hemodlade är väldigt mycket fastare och "köttigare" medan den köpta mest innehåller vatten och kärnor. Se bildbevis nedanför...




foto:jag

Den hemodlade är den med lite kärnor och mycket "gurkkött" - haha kan man säga så tro...
Den köpta har mest "kärnor" och lite "gurkkött".
balkongen | |
#1 - - soffie:

mums va gott med egen gurka:)

gurka måste jag prova nästa år,har tomater detta året å det blir jättemånga,

har du växthus?

kramen

#2 - - Fnulan:

Den ser fantastisk ut! Nu ska jag ha lite semester vännen,

Kram

#3 - - Barnens Hjältar:

Mina gurkor var gör segstartade. De har precis blivit små plantor av dem så vi får väl se om det hinner bli några gurkor :P

#4 - - Nett:

Så gott, och här hemma går det åt en massa gurka :) Kram

#5 - - carina:

Gurka är en favvo grönsak för mig :)

Speciellt hemmaodlade!

Kramis vännen♥

#6 - - Husfrun:

Köpt gurka kan inte innehålla mycket nyttigt, tänker jag mig. Mest bara vatten ju.

#7 - - Ama de casa:

Wow! Man ser tydligt skillnaden!

:-)

#8 - - Agneta:

anade väl att resultatet skulle vara såhär ;-)

#9 - - mammakero:

Vilken skillnad! Min farmor brukade odla både tomater och gurkor, men det var länge sedan! Jag minns inte smaken av gurkor, men solmogna tomater var mina absoluta favoriter!

#10 - - Junitjej ♥:

Så gott med egenodlad gurka!! Den ser mycket godare ut!

Vilken fin blogg du har!!!!

Upp