gårdagen...

Ja igår jobbade jag, igen, och fick ihop många steg. Över 17000 steg blev det och det är nog mitt rekord. Det var väldigt skönt att få sova en timme extra på morgonen i och med att vi drog tillbaka klockan och gick in i vintertid. Lite ljusare på morgonen är det nu ett tag men sedan blir det ju mörkt så fort.




Igår morse kl:06.35 såg det ut så här när jag stod och väntade på bussen.
Ganska fint faktiskt.


30/10 - 17077 steg.

Och när jag kom hem så började jag karva pumpa och sköljde och rostade pumpakärnor.




Vår pumpa blev nästan tandlös, en av tänderna ramlade ur när jag skulle "plocka" bort munnen...
Men den blev ganska söt tycker jag. Äldsta dottern tycker att vi har den töntigaste pumpan i hela Farsta....

Den här veckan är det hemtentadags igen. Hemtentan fick vi idag efter seminariet/föreläsningen och det är 16 frågor som vi ska besvara till senast fredag kl:00.00. Ja det ska väl gå, jag ska börja imorgon tänkte jag, låta den ligga nu i kväll och bara få vara lite. Två av döttrarna har åkt upp till sin farmor och farfar för lite höstlov och den tredje dottern sov borta natten till idag, så igår var vi helt barnlösa. Kändes mycket konstigt. Liksom vad gör man när man inte har några barn hemma? Tänk sedan när barnen är så pass stora att de ska flytta hemifrån - vad konstigt det kommer bli...
Vardag | |
#1 - - LILITH - Borderline & mamma:

Ja jag tycker också det känns konstigt de gånger jag är barnledig. Så mycket tid man ska fylla med att göra ingenting.

#2 - - soffie:

wow va du är duktig:) å vilken fin pumpa. Härliga bilder, kram

#3 - - mammakero:

Jorå, nog liknar pumpan SvampBob!

Fin pumpa, en snäll pumpa. Våra brukar se så elaka ut. Iår blev det ingen, jag mådde inte bra under hela helgen. Dottern var inte hemma heller, så det kändes lite överkurs att ställa sej och karva pumpa. Rostade du fröna?

#4 - - Linda w L2K:

Vilken fin pumpa!



sv: vi brukar också försöka spela på julen. Jätteskoj! Förra året köpte jag pusselboll till oss alla. skitkul! Tyvärr lektes den sönder!

#5 - - Sandra:

Underbar pumpa! Du vet väl vad man säger om småbarnsföräldrar? Alla ANDRA får en timme extra, men inte vi. Vi förlorar tvärtom en timme! Barnet går upp 05.00 istället för 06.00! Vi tjänar en timma på våren!! Ha en trevlig kväll!

Kramar!

#6 - - Sara- Mamma till Yrla och Noel:

vilka fina bilder :)



jo ja försöker äta LCHF men fuskar nog lite väl mycket, men får hoppas att de påvärkas att ja tränar nu :)



ja du Noel e tame tusan överallt nu

#7 - - Agneta:

wow, 17000 steg på en dag på jobb! Jisses...

och den där pumpan är riktigt riktigt söt med sin tappade tand :-)

kram

#8 - - Fnulan:

JA det kortet var superfint!!!!!

#9 - - Hanna - mode, smyckestillverkande och min vardag:

Det var inte lite steg. Bra jobbat. :-)

#10 - - Fröken M:

Åh, ska du beställa från tassimoshoppen måste jag tipsa om cafe au chocolat !! den är helt fantastiskt god !!

#11 - - Mamma Mia:

Vad duktig du är på att få i hop steg!!

Nu har jag gjort ett inlägg på hur jag sytt mina påsar.

Det vill säga gjort det enkelt för mig och länkat till två sidor:-)

Mamma Mia

#12 - - Aggie:

Du är otroligt flitig med ditt gående och jag tror det är bland det bästa som finns, det är väl nyttigt på alla sätt och vis. Man blir glad också!

Kämpa på!

Agneta kram

#13 - - Lotta:

Vilken fin pumpa och vad du har varit duktig med stegräknaren nu när jag bara har latat mig en hel vecka.



Lite sol nu skulle sitta fint :-)



Kram

#14 - - Nett:

Härliga steg det blev.. så skönt att se när dagen är slut att man har varit så duktig :) Kram

Upp