vetenskaplig problemformulering...

...eller med ett enklare ord: B-uppsats. Ja nu har jag börjat skrivandet av B-uppsats, så som jag har bävat för denna kurs och nu är den här. Imorgon kommer jag sitta i ett arkiv hela dagen, eller ja efter att jag fått min blodtrycksmojäng påkopplad. Jag har redan bokat tre böcker/texter bokade på Vitterhetsakademin som jag hoppas kan hjälpa mig på traven med hur jag ska påbörja uppsatsen och hur jag ska ställa mig "frågan". För att det ska bli en vetenskaplig text så måste jag ha en problemformulering alltså en fråga och sedan ska jag försöka svara på frågan eller något sådant. Jag lånade några böcker i skolan idag också så nu ska jag sätta mig i soffan och börja läsa om genus på Vikingatiden...


väldigt mörk bild - bättre bild lär komma under arbetets gång.
utbildning | |
#1 - - Petra:

lycka til!!

Kram

#2 - - Agneta:

Hoppas du har kommit ut ur arkivet nu ;-)

Säger detsamma som ovan...lycka till!!

kram

#3 - - Agneta:

eller tja, du skulle ju inte in i arkivet förrän imorgon så det vore ju dumt att kliva ut o in redan idag förståss...sorry för felläsning!

Kramen igen

#4 - - Trolda:

Oj, oj...vilka uppgifter du har!!! Det går säkert bra och jag önskar dig lycka till!! =D



Trolda - kramar =D

#5 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

#6 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Men så typiskt mig att skicka en tom kommentar då.. suck!

Jag har försökt att leta efter ditt yrkesnummer.... och det är: 2442 =)



Kram

#7 - - madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD:

Hej, har knappt hunnit med datorn idag. Hoppas allt är OK med dig :-)

#8 - - Liw:

Och jag tänker Gud va kul! Om man har ett intressant ämne då.



Kram

#9 - - Kenneth:

B-uppsats va kul, jag tyckte det bästa med studietiden var de stora uppsatserna att få grotta ner sig o inhämta olika forskningsresultat o sen få ihop det på papper på ett bra sätt det var kul :) men så är jag ju lite konstig också

Upp