att få respons...

Det är spännande det här med att blogga.
Om man skriver om något "ytligt" och kanske inte så "viktigt" så får man ofta bra respons (kommentarer) -
men när man skriver om viktiga saker blir responsen noll...
 
Det tycker jag är ett ganska spännande fenomen.
Jag är säkert inte ensam om att ha uppmärksammat detta...
 
Allmänt | |
#1 - - Solan:

Men att läsa om det och gotta sig i andras frustration de gillar man.

Svar: Ja du det vill man gärna... Kram vännen
Marie-Louise

#2 - - Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma:

Det är nog för att alla inte alltid vet hur man ska möta det viktiga eller uttrycka sig i rädsla att säga fel. Det ytliga är lättare att svara på då det inte "krävs" så mycket av än eller finns risk att stöta sig med någon. Så tror jag det är.

Svar: Du har nog rätt där. Man vet inte vad man ska skriva när det handlar om något som är en aning allvarligt. Synd tycker jag, för "bloggvärlden" blir lätt lite ytlig... Kram
Marie-Louise

#3 - - Agneta:

Har också funderat på det ibland, inte för att jag direkt görså många djupgående inlägg som du förståss. Du har klokare tankar än mig och får ner dem på print så bra!
MEn jag tror att det är så att man många gånger inte vet vad man ska skriva i rädsla för att ev stöta sig eller göra någon ledsen. Kanske inte har lust att ta en diskussion över nätet?? Ja jag vet inte mer än att ibland hoppar jag över att svara på saker när jag känner att mitt svar blir lite luddigt när det väl kommer i skrift

Svar: Oj tack. Tänk att du tycker att jag har djupgående och kloka inlägg :) det värmde <3 Kram
Marie-Louise

#4 - - ejmis:

Jag är tyvärr dålig på att kommentera överhuvudtaget nu för tiden men visst känner jag igen det du beskriver. Kram!

#5 - - Lena:

Jag håller med, men ändå inte. Orkar snart inte skriva längre för jag får inte någon respons alls... Eller i alla fall väldigt många inlägg där ingen kommenterar. Även om jag ställer en fråga så blir det inget svar. Ibland svarar ju folk på Facebook, men det ekar tomt i bloggen. Tråkigt...

Svar: ja då blir det tråkigt, om man aldrig får respons. Fast jag skriver iof mest för min egna skull så respons blir mer en bonus. Det jag upptäckt är mest att enkla alldagliga inlägg kommenterar folk mer än när man skriver om jobbigare eller djupare saker. Kram
Marie-Louise

Upp