ibland tar livet en med storm...

Livet går upp och ner och hit och dit och ibland tar det en med storm. När man samma dag som pengarna ramlar in på kontot "blir av med dom" kan livet kännas lite väl tufft. Jag vet att vi kommer ur det här också jag vet ju det, men just nu är det tufft. Jag vet att det här är sånt som man inte pratar om med andra - men vet ni jag orkar inte vara tyst och "spela med". Jag orkar inte det. Ibland är livet tufft och för djävligt så är det ju! Ibland kan det vara en extra tuff ekonomi som ställer till det, ibland är det annat. När det är ekonomin som ställer till det ska man skämmas och vara tyst, men som jag sagt innan jag vägrar vara tyst. Jag vägrar skämmas bara för ekonomin just nu är rejält stram... Men jag är nere på botten och krälar och jag tycker att livet just nu är lite väl hårt...
 
Varför ska man skämmas över att ha det dåligt ställt ekonomiskt? Varför ska man behöva skämmas när man inte har råd att köpa svenskt kött eller ekologisk mat? Man är liksom lite (mycket) sämre när man måste handla mat till lågpris i vissas ögon - tyvärr i allt för mångas ögon. Man är en hemsk människa om man köper av de billiga bananerna som är besprutade - man ger till och med sina barn en blandad cocktail med gifter det ni! Tack för den. Är det inte det ena man som förälder gör fel så är det det andra - det är svårt att göra rätt som förälder iallafall om en har det dåligt ställt ekonomiskt. Och det ska man få höra också, tro inget annat. Nej det blir man väl medveten om kan jag lova er...
 
Fast vet ni hemma hos mig får man äta hembakt bröd iallafall, för det var det jag hade råd med just nu!
 
 
 
Tack min älskade vän Solveig för bakmaskinen (Kenwood) den hjälper mig mycket just nu <3
 
Jag brukar köra med ordspråket (eller det är nog inget ordspråk men jag kör efter det iaf):
Det är inte lätt när det är svårt!!!
Familj, känslor, livet | |
#1 - - Linda w L2K:

Så bra skrivet! Jag förstår inte varför det ska vara sånt tabu att vara fattig. Eller att ha dåligt med pengar. Det kan hända vem som helst när som helst. Men det är väl så att innan man har varit i den sitsen när varenda enkrona räknas så vet man nog inte... Men många vill gärna tro sig veta...

Jag vet. Det är sjukt jobbigt men man lär sig. Mycket. Att ta vara på allt. Att inte slösa. Att uppskatta guldkanten. Ibland kan jag tycka att fler kunde få prova på att leva på marginalen för att komma ner från sina höga hästar.

Svar: Tack vännen :) Jo visst lär man sig mycket - att trolla med knäna t.ex... ;)Och som vanligt kommenterar nästan bara läsare när man skriver om enkla saker i livet... Tack för din kommentar vännen <3 Kram
Marie-Louise

#2 - - Marlene:

Inte ska du skämmas!
När man lättar sitt hjärta brukar man dessutom komma på (eller få hjälp att komma på) smarta lösningar. Har du inga gamla barngrejer, prydnadssaker eller annat som går att sälja? Alltid har man nåt som ligger och skräpar som kan ge några kronor. Det löser sej ska du se, eller ja... det vet du att det gör... nångång :-)

Svar: Tack :) Jo jag har en del saker som "ligger och skräpar" som jag ska försöka lägga ut på Tradera tänkte jag. Kanske finns bättre ställen att sälja på. Har du några bra tips? Kram
Marie-Louise

#3 - - Inger Stark:

Du ska inte skämmas och inte jag heller. men det är bra att du tar upp det i bloggen, det är liksom det den är till för. Puss o Kram

Svar: Puss & Kram mamma
Marie-Louise

Upp