Gala på Berns igår...

Igår var jag medbjuden som gäst till Berns. "Glöm aldrig Pela och Fadime" (gapf) höll i det hela och min mamma blir nu 2015 en av fjorton ambassadörer i denna förening/organisation. Ett längre inlägg kommer senare. 
 
Men jag måste skriva av mig över en tanke som väcktes igår när vi kom till Berns. Vi - mamma och jag - kunde bara utan problem kliva in på Berns, visst vi var ju inbjudna men nej vi blev inte avprickade. Inget säkerhetstänk alls kändes det som. Detta är ändå en organisation som "sticker många i ögonen" och som får motta hot på olika sätt. Statsministern Stefan Löven och M's partiledare var inbjudna gäster och många fler gäster som arbetar med viktiga frågor. Ändå kändes säkerhetstänket som bortblåst - konstigt nog... 
 
 
 

Jag hoppas ju att säkerheten fanns där men att vi inte "såg" den. Men faktum är iaf att vi inte blev avprickade trots att vi blev ombedda att gå till ett speciellt bord och bli avprickade, vi gick så klart dit (till rätt bord) men blev tydligen inte avprickade som vi borde blivit. Att vi ej blev avprickade vet vi för när ambassadörerna för 2015 ropades upp så ropades inte min mammas namn upp, fast vi ju faktiskt var på plats (detta hände flera av ambassadörerna). Alltså fanns inte ens en riktig kontroll på hur många som fanns på Berns igår och inte heller alltså vilka alla var som befann sig där... 
Allmänt | |
#1 - - Inger Stark:

ja Marie-Louise, det var faktiskt skrämmande!

Svar: Säpo var visst nöjda vilket känns lite konstigt, men jag hoppas de hade mer koll än vad vi såg. Vi hade ju kunnat komma in med vapen eller vad som helst läskigt nog 😔 kram
Marie-Louise

#2 - - Marlene:

Säkerheten fanns, men brast på ganska många punkter - dock var SÄPO nöjda. Men detta är något jag kommer att poängtera rejält om jag ska jobba nästa år. När ni kom gled vem som helst in, senare kom inte ens inbjuda gäster genom dörren... så det finns lite at jobba på. Var så säker, jag kommer att jobba extra mycket med detta för jag vill att det ska vara perfekt när jag är med! Kul att träffa er ändå :-)

Svar: Skönt att höra att SÄPO var nöjda. Men känns lite konstigt att dom var nöjda när säkerheten innan statsministern kom var obefintlig - jag och många med mig hade kunnat komma in med vapen eller vad som helst inget kollades då vi kom. Och jag vet att fler än jag tänkte på just detta. Kul att ses lite snabbt 😊 kram
Marie-Louise

Upp