Onsdag är lika med spruta....

Jaha då var det onsdag idag igen och här hemma betyder det att jag/mamma tar sin spruta i magen. jag får ett speciellt läkemedel mot min reumatism som är i sprutform, Enbrel. Jag är nog inne på min 4:e månad nu och känner faktiskt att det hjälper. Det gör inte riktigt lika ont varje dag nu, utan nu svänger det mer, vissa dagar känns det okej andra känns det inte okej. Men det är en förbättring mot innan jag fick börja med Enbrel.

Men okej, varje onsdag morgon så tar jag fram min spruta ur kylskåpet, den måste förvaras i kylskåpet, och sen ställer jag äggklockan på 15 minuter bara för att slippa spruta in alldeles kall vätska i magen. Sen ringer klockan och då lämnar mina barn köket, dom tycker inte om att mamma tar sprutor. Sen tvättar jag lite på huden och greppar tag i en "valk" och stoppar in nålen sen är det bara att långsamt spruta in all medicin. Inget konstigt, inget farligt, bara lite ont och sen är det klart för den här veckan. Samma procedur nästa onsdag...

Sjukdom | |
Upp