dikter....

Det sägs om mig .

Det sägs om mig att jag är idel leende.

Alltid så possitiv och glad.

En som alltid skrattar och muntrar upp.

Men ingen ser mig.

Mitt sanna jag.

Bakom den leende masken.

Bakom den glada fasaden.

Sitter jag ensam.

En gråtande liten flicka.

Rädd och ensam i mörkret.

Ingen hör mina förtvivlade rop på hjälp.

Det hörs inte ut genom skalet, till er där ute.

1990-01-11

Ögonblick av svaghet.

Trösta mig .

Torka varsamt bort mina tårar .

Håll om mig .

Tyck om mig en liten stund .

Ett ögonblick av svaghet .

Snart är allt bra igen .

Snart är jag skärpt igen .

Snart har jag masken på igen .

Trösta mig .

Tyck om mig .

Bara en liten stund .

1990

 

Dikter och livet | |
#1 - - Åsa/ En Sida Med Mat:

Hej Marie_Louise!



Vad kul att ni tyckte om det!!

Jag längtar redan till nästa gång jag ska laga det...en nackdel är att det luktar curry i hela huset flera dagar efter. Men det är det värt! :D



Uppskattar verkligen att du tog dig tid och lämnade en kommentar!



Ha en fortsatt bra kväll!/Åsa.

#2 - - Anki:

Vilka fina dikter!

Upp