duktig eller....

Nu har jag ringt vårdcentralen och jag har fått en läkartid, nästa måndag ska jag få komma. Nu vet inte jag hur sånt här fungerar men det är väl bara att berätta allt upp och ner för läkaren som jag får träffa så får väl han göra en bedömning av vad jag kan tänkas behöva. Sköterskan i telefonen pratade lite löst om att man kan få komma till någon och prata hos dom men att vi såklart börjar med en läkartid. Så ja nu har jag gjort det och jag känner mig ganska duktig. Inte trodde jag att jag skulle komma till det här stadiet i livet då jag söker hjälp för nedstämdhet, men det är väl bra att jag har kommit till insikt. Om jag tänker tillbaka så har jag varit nedstämd ganska länge men liksom inte riktigt "vågat" se det. Så ja vi får se vad detta kan ge mig. På måndag om 1 vecka alltså.

Snart ska jag iväg på ett Corepass. Det känns faktiskt ganska bra att komma iväg och träna. Jag släpper lite av "bördorna" som hänger över mina axlar när jag tränar, jag fokuserar på mig och min kropp, så tankarna kan inte riktigt komma ikapp när jag tränar, mycket skönt och bra. Sen är det väl aldrig fel att träna heller, jag behöver bibehålla min kondition, rörlighet och styrka som jag tränade upp på Vintersol/Teneriffa och jag tror att jag kanske får lättare att gå ner i vikt om jag rör på mig ordentligt.
Sjukdom | |
#1 - - Malde:

Sammanträffande! Jag ska också på Core-pass idag :-)



Vi syns ikväll!

#2 - - regnnatt:

Bra! Du ska se att bara att prata om det kommer att hjälpa. Skriv också. När du ser egna ord framför dig i text löses många knutar upp. Om inte här så någon annanstans. I en hemlig bok. Och känner du att du måste ha feedback så mejla någon hemlig vän. Då behöver du inte känna dig utlämnad :) Kan fungera... (har du ingen annan så får du gärna kontakta mig, min adress finns längst ner och är lika anonym som hela jag just nu ;)) Kram.

#3 - - Petra:

Det tycker jag var bra gjort av dig! Har själv fått hjälp när jag tog kontakt pga utbrändhet -06. Så som sagt - Bra gjort av dig!

#4 - - Heleena:

Bra jobbat!

Upp