Påskhelgen....

3,5 lediga dagar blev det på Vintersol/Teneriffa under påskhelgen. På torsdagen hade dom fixat in en sjukgymnast för lite träning på förmiddagen. Det blev pinngympa, 2 bassängpass och töjning. Men sen var det ledigt.

Som tur var hade vi en "fixarHasse" i våran grupp. Hasse fixade olika utflykter varje helg (tror jag det blev), han hyrde en minibuss som tog 8-9 personer, lite beroende på hur många rullstolar som behövde följa med. Så ville man följa med på någon utflykt så kunde man bara anmäla sig till Hasse eller Peter och så betalade man 20 euro för bussplats, då ingick resa, bensin och minibuss. Detta var mycket uppskattat av alla som åkte med på dessa resor. Jag anmälde mitt intresse till att följa med på utflykt fredag och lördag på påskhelgen. Jag bara kände att jag skulle inte palla att ha hela påskhelgen "ledig", jag behövde göra något. Så det blev 2 utflykter.

Fredagens utflykt gick till Norra delen av Teneriffa, upp mot La Laguna där titta vi in i Catedral de San Cristóbal de La Laguna. En väldigt fin Katedral med ett svart skyddshelgon. Sen åkte vi ner genom Mercedes skogarna, riktiga serpentinvägar. En underbar dag som avslutades med en supermåltid högst upp på bergstoppen. Vi hittade en liten vägkrog högst upp på toppen, precis när vi skulle börja köra ner för berget igen och vi var vrålhungriga. En av oss hoppade ur bilen för att kolla om dom hade mat och dryck och det fanns det såklart. Men det fanns ingen meny och såklart ingen prislist, men vi bestämde oss för att äta där ändå. Vi satte oss till bords, vi var 8 personer, och in kom den ena rätten efter den andra alla lika utsökt goda, ja förutom bläckfisken då som jag tyckte var äcklig. Inte bara för att den kom in hel med ögon, sugkoppar och allt utan för att den var "bara" kokt och smakade egentligen ingenting, det vara liksom bara segt. Vi beställde in 2 flaskor husets vin, 2 stora öl och 6 burkar coca-cola och när vi skulle betala så slutade kalaset på 93 euro, vi la såklart dricks så vi gav 13 euro var och slutsumman blev 104 euro. Helt otroligt att vi kunde äta för ca:130 kr var. Efter denna enorma måltid så åkte vi sakta hemåt igen. En oförglömlig dag. Tyvärr la min kamera av efter halva dagen, batteriet bara tvärdog, men jag hoppas på att få foton mailade till mig under helgen.

http://maps.google.se/maps?hl=sv&q=norra%20teneriffa&lr=lang_sv&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wl


Här oven ser ni några av mina foton innan kameran dog. Hoppas på utsiktsbilder från någon av medpassagerarna.

Teneriffa | |
#1 - - Lejonkvinnan:

Den där bläckfisken låter fruktansvärd isch

#2 - - Marie-Louise:

Lejonkvinnan: Ja det var den ;) Kanske får jag en äcklig bild på den nu till helgen i så fall lägger jag upp den här så får du se den....

Upp