lussebullsbak som hemläxa...

Min yngsta dotter hade hemläxa i fredags, istället för att gå till skolan 9-11 (hennes skoltider på fredagar) så fick alla elever en hemläxa som skulle dokumenteras och sedan skulle det räknas ut pris på ingredienser. Jaha ni vill veta läxan, jo det var lussebullsbak. Så idag har jag hjälpt henne med hemläxan, samtidigt passade jag på att baka lite bröd också, det blev en långpannebröd typ, "brytbröd".




Allt skulle dokumenteras så jag fotade under tiden vi bakade. foto:jag


Vårat långpannebröd blev mycket bra. foto:jag
Jul | |
#1 - - Svorskan:

Vad trevligt! Och med en mamma som är van bloggare så fick hon kanske dokumenterat lite mer än vad som brukligt är? Eller? :D

#2 - - cecce:

Vilken bra hemläxa! Kanske något jag ska ta med mej. Är nämligen lärare:-)

Bröden du gjorde ser både fina och goda ut:-)



Kram

#3 - - Agneta:

vilken bra hemläxa, fick man äta upp den oxå??

#4 - - Lotta:

Vilken bra hemläxa, hemkunskap, matte, svenska och säker något ämne till på en och samma gång.

Hoppas det smakade gott!

Kram

#5 - - Diana:

Oj, det var en annorlunda hemuppgift. Men helt klart roligare än den vanliga läxan. Tummen upp!

#6 - - Helene:

Vilken mysig hem-läxa = ))

Ha en fortsatt mysig kväll.

Kram Helene.

#7 - - carina:

Det var ju en rolig hemläxa :)

Kramar

#8 - - Fnulan:

Tråkigt för dig att hon hade den läxan ;)



Hahhaa som ´jag skrattade, "jag önska mig i julklapp, jag får säkert plats på balkongen" hahahha

Jag ska ta ett snack med tomten jag!

Vi har ett stoooort hus... skillnad då ju

#9 - - Ama de casa:

Vilken trevlig hemläxa :-)

#10 - - Ann Catrine:

Tydligen bara jag som tycker det var en hemsk läxa!

Skulle fått ett bryt om det var jag som var tvungen baka, hatar det!

Men lagar mat, det gör jag sååå gärna ;-)

Upp