hämta paket...

Snart ska jag iväg in till stan för att hämta ett paket. Jag hade beställt varor/läkemedel från apotekets hemsida här för några veckor sedan och hämtade ut dom nästan direkt. men fick bara 1 paket med mig hem, frågade om det inte fanns 1 till men nej det fanns det inte. Jaja inget mer med det tänkte jag, var kanske bara det här som fanns då. Men i går ringde telefonen, en man på apoteket hade städat igenom hyllorna och hittat ett paket som var mitt. Han undrade om det kunde vara så att jag bara fick 1 paket med mig sist. Ja men visst så var det ju, sa jag. Så nu står det andra paketet på hyllan och väntar på mig så jag ska ta tunnelbanan in idag och hämta det. Så det kan bli när man beställer både receptbelagt och icke receptbelagt.

Sen ska jag nog unna mig en tur runt i staden, kanske handla något. Jag har sålt en hel del på Tradera sista veckan, så jag har lite fickpengar som jag kan handla för :) Och en promenad inne i staden är inte helt fel det heller, även om det är snö, kallt och oplogat just nu.

Sen har jag provat en ny nätaffär, mathem ,  så dom kommer idag med lite mat efter kl: 13.00 idag. Så får vi se vad jag tycker om dom. Jag brukar ju använda mataffären, men det gör väl inget om man testar flera. Förut så handlade jag också på netxtra men det har jag inte gjort på länge, dom är ganska dyra faktiskt. Ibland har netxtra kampanjer som är bra, då kan jag tänka mig att handla där, men nu har det mest blivit mat och annat från mataffären sista tiden. På mataffären så får man också som konsumkund bonus på allt man handlar, inte helt fel. Mathem ingår under ICA men ger ingen bonus på icakortet, dom har visst ett eget bonussystem, ja vi får väl se sen vilka jag kommer fortsätta med. Fortsätta handla mat på nätet kommer jag i alla fall att göra. Så himla smidigt och bra, man bara klickar in vad man ska ha, någon annan plockar, packar, skjutsar hem och bär upp det för min 3 trappor och ställer allt i hallen till mig, ja men kan det bli bättre egentligen. okej det som kan vara negativt är ju att jag inte plockar frukt och grönt själv, men kommer det något som jag inte är helt nöjd med så mailar jag bara kundtjänst så hjälper dom till på bästa sett. Oftast får man ett tillgodo som man kan använda nästa gång man handlar. Ja som ni hör är jag jätte nöjd med näthandel av mat, det passar mig perfekt.


bild: google
Vardag | |
#1 - - Lejonkvinnan:

Vad skönt det måste vara att kunna beställa maten på nätet och få det hemkört :) Något sådant finns inte här på vår lilla ort. Tänk vad tid det hade sparat.



Hoppas du hittade något du ville ha på stan, härligt med lite extra pengar :)

Kram

#2 - - Marie-Louise:

Lejonkvinnan: Ja det är så skönt att få hem maten till dörren. Plus att det inte blir en massa okynnes köp ;) alltid bra, både för vikt och plånbok :) Kram.

#3 - - Heleena:

Näthandel av mat? Har jag aldrig provat, låter riktigt bekvämt måste jag säga :)



Tråkigt att höra det där med din smärta, jag är också trött på på det här kalla vintern och all snö....älskar våren och jag längtar såååå



Sköt om dig och hoppas du får en trevlig dag!



Varma Kramar

#4 - - Marie-Louise:

Heleena: Det är grymt bra att näthandla mat. Men dom åker ju inte till alla postnummer. Men jag älskar att få maten plockad, packad och uppburen till dörren, plus att jag inte småhandlar lika mycket nu för tiden. Det blir inte precis onödigt godis eller en dessert ost eller choklad typ 3 för 10 kr, himla bra för mig som ska ner i vikt :) Kram

Upp