1 vecka i Egypten med min kära make....

Min man och jag firade 16-årig bröllopsdag med att ta en försenad bröllopsresa till El Gouna i Egypten. Vi har haft en underbar vecka, absolut ett land som vi kan rekommendera. Nu vill vi tillbaka så fort som möjligt, men då ska barnen få följa med. Vi har haft fint väder, ca, 27 grader under dagen och 14 grader på kvällen/natten. Egyptierna tyckte det var jätte kallt för dom är det vinter just nu, dom gick runt i varma jackor även på dagtid, men för oss var det som en varm högsommar. Vi har solat, badat och varit på utflykter. Jag ska försöka sammanställa veckan som varit på ett bra sett, vet inte riktigt hur ännu, men det kommer. Ni får lite bilder under tiden.


Utsikten från vårat hotellrum.


Kamelridning, när vi var på en Beduinkväll.


Utsikt över öknen vid solnedgången.


Hieroglyfer i Larnaka Templet.


Beskyddande staty vid Drottning Hatshepsuts Tempel, Al-Bahari Templet
Egypten | |
#1 - - Lejonkvinnan:

Kul att du är tillbaka igen! Och underbart att du har haft en härlig resa!! Härliga bilder! Avundsjuk! ;)



Kram

#2 - - Marie-Louise:

Lejonkvinnan: Ja nu är jag tillbaka! Vi har haft det helt underbart. jag ska försöka få ner veckan som varit i skrift ;) och lägga upp flera bilder :)

#3 - - Lena:

Har saknat dig här!!!! Vad härligt med Egypten!!! Jag ahr alltid velat åka dit, men ännu har det inte blivit av.....Fina bilder!!! Ha en bra fredagkväll, KRAM!

Upp