fy fan....

Igår och idag kan man läsa om en föredetta högt uppsatt polischef som har förgripit sig på/våldtagit en unga kvinna/flicka och planerat flera våldtäkter. Nu verkar det som om utredningen växer och att flera män tycks ha varit inblandade.
*"Utredningen väntas växa och gälla flera män som utnyttjat unga kvinnor sexuellt. I härvan finns, enligt vad TT erfar, flera män som köpt sex eller tvingat till sig sex av prostituerade. Åtminstone en av kunderna ska vara mycket känd."-klipp från DN i morse.

Egentligen är jag inte ett dugg förvånad, bara för att någon är polis så är denna någon inte en bättre människa än oss övriga, alla har vi fel och brister. Men om man är polis så vet man ju vad som är rätt och fel, det tillhör liksom deras yrke. Dom ska ju gripa och kanske fängsla andra som begår liknande brått och då blir detta helt absurdt.  Att vara en föredetta högt uppsatt polis och förgripa sig på kvinnor/flickor går ju tvärt emot allt vad polisen ska stå för. Visst finns det rötägg inom alla yrkeskårar det går inte att komma undan, men på något sett trodde i alla fall jag att jag skulle slippa läsa om något sånt här när det gäller poliser.

Egentligen säger jag bara fy fan, fy fan för män som tror att dom kan använda kvinnor som dom vill. Som tror att flickor och kvinnor är något man bara kan "leka" med och använda utefter sina egna "behov" och sexuella fantasier. Och NEJ jag drar absolut INTE alla män över denna kant. De är ett fåtal män som beter sig så här.
Allmänt | |
#1 - - regnnatt:

mmm... FY FAN, fy fan, fy fan! Så är det. Kram.

#2 - - Marie-Louise:

Regnnatt: Jag läste också att denna polis visst har hållit i utbildningar och föreläst om jämställdhet, vilket jäkla skämt!

Upp