Ja blått blir det...

Ja blått det blir det vill jag lova. Ni får lite undertiden/färgnings bilder nu så lägger vi upp efter bilder sen, jag glömde att ta före bilder tyvärr. Jag fick vara försiktig vid hårfästet och öronen, jag vill ju inte ha en liten Avatar här hemma :) det räcker med att hon blir en Marge i håret :)


Foton tagna av mig.

Toningen är köpt på shock.se och den brukar håll i 4 -8 tvättar, lite beroende på om man bleker håret innan eller inte. Vi valde att inte bleka håret innan eftersom hon är ganska ljus i sig själv, vi lade i toningen direkt i fuktigt hår som de rekomenderar och sen får det sitta i 30 minuter ungefär. Så får vi se hur länge färgen sitter i denna gång och hur starkt resultatet blir. Den rosa toningen satt nog ca: 8 tvätta, köpt den också på shock.se.


Ja lite blått blev det i alla fall, som härliga slingor nästan. Fast nästa gång vill hon bleka innan, så blir det nog. Vi har en blåtoning kvar som hon får ta om några veckor, få väl köpa en blekning först.
Allmänt | |
#1 - - Helena:

Tuff tös som vågar!(= Och fina, unga tjejer är ju söta i allt.

Dotterns bästis färgade håret blått. Hon blev mer lik Plupp än Marge... Hihi...

Vinterkaramar från Helena

#2 - - Marie-Louise:

Helena: Jo det blev nog mer Plupp än Marge här också ;) Men fin blev hon. Och visst är hon modig, jag skulle aldrig ha vågat i hennes ålder. Men hon är en tuff tjej som går sin egen väg här i livet och det gillar jag. Men det är en toning, så skulle hon ledsna kan vi bara tvätta som galningar så går det ur.

Upp