Stranden....

Vid stranden och vid alla poolerna så fanns det pojkar/män som hjälpte till att hämta och bära liggdynorna till solstolarna. Mycket vänliga, trevliga och serviceinriktade män. På vårat hotell fanns det många gäster som var Belgare och Tyskar och när man låg vid stranden så kunde man höra dessa Belgare och Tyskar när dom hojtade, gapade och skrek, inte så farligt kanske om det inte vore för att det var till strand/pool männen dom gapade och skrek efter. Boy, ropade dom efter dessa män när dom ville ha hjälp, ett oerhört fult skällsord och vi blev lite illa till mods av detta faktiskt. Det var speciellt en Belgisk man (vi tror han va Belgare, det lät som det iaf) som höll på. Han skulle alltid ligga vid samma plats och han gick alltid ner innan han sen gick för att äta frukost, kom vi underfund med efter ett tag, för att verkligen få "sin" plats. Han gick ner till stranden och ropade: BOY med en hemsk stämma (riktigt obehagligt lät det), krävde flera madrasser till sin solstol och en dag krävde han att mannen skulle fixa en luftmadrass till honom. Strandkillen sprang iväg och kom tillbaka med en luftmadrass varpå Belgaren ber mannen att blåsa upp luftmadrassen till honom. Vi låg inte alls långt ifrån och vi bara häpnade över fräckheten denna Belgare hade, vi skämdes å hans vägar. Strandkillen blåser upp luftmadrassen och jag ska erkänna, jag kunde inte ligga kvar, jag skämdes över att vara turist så jag gick ner och doppade benen i lagunen. Men just den här överlägsna stilen som dessa/vissa turister höll på med gjorde oss lätt illamående. Det var som om dom, Egyptierna, inte var lika mycket värda som dessa turister. Jag menar här kommer vi ner till deras land och så tror vissa turister att dom kan bete sig hur som helst, jag häpnar. Jag kände mig väldigt ödmjuk och glad över att få komma ner till Egypten och det skulle aldrig falla mig in att bete mig illa mot Egyptierna, dom som har öppnat sitt land och sin kultur för mig. Nej usch för dessa människor som tror att dom är för mer bara för att dom är bleka i hyn!
Egypten | |
#1 - - Spiderchick:

jag gick ner i vikt genom att dricka noll droppar alkohol och promenera en timma om dagen =) Jag tycker mycket om att promenera och rensa hjärnan så det är absolut inget tvång för mig =) Just alkohol tror jag är bov för mångas viktuppång

#2 - - Marie-Louise:

Alkoholen är inget problem, jag dricker i princip aldrig. Mitt problem är nog mera godis och chips. Nu är det strikt lördagsgodis som gäller. Sakta men säkert går jag ner i vikt med hjälp av vv, men lite snabbare skulle det gärna få gå ;)

Upp