förlossningar...

Jag har precis kolla på kanal 5´s nya serie om förlossningar, Livet på BB. Tänk vad andras förlossningar kan sätta igång ens egna tankar.

Familj | |
#1 - - Åsa:

Hm, jag läste här inne för några dagar sen och tänkte att jag skulle kommentera när jag hade mer tid. Då stod det väl om dina förlossningar också? Kul att läsa! I vilket fall kom Elsa också med akutsnitt (blev igångsatt och efter 30h var jag öppen 5cm). Hur kommer det sig att det blev planerat snitt med andra vid övertid?



(ta absolut bort min kommentar om du inte vill att det ska stå!)

#2 - - Marie-Louise:

Åsa: Jag tog bort inlägget för jag tyckte det kändes för privat, men kanske ska jag skriva det igen... Eftersom det blev ett sådant akutsnitt med första tjejen så ville jag inte behöva vara med om det igen, så dom bestämde åt mig att om jag gick över tiden så skulle jag få att planerat snitt. Med 3:e tjejen så skulle jag få välja att "prova" en "vanlig" förlossning men med akutberedskap och det tyckte inte jag kändes helt okej. Med första tjejen öppnade jag mig 3-4 cm på 3,5 dygn :(

#3 - - Åsa:

Ojojoj, tre och ett halvt dygn! jag som tyckte 30h var nog! Skönt att det bestämdes så åt dig, jag har ingen aining om hur jag vill göra en nästa gång. Jag älskar att läsa om förlossningar men känns det för privat så förstår jag absolut att du inte vill ha det kvar.



Hur funkar det med tabletterna förresten?

#4 - - Marie-Louise:

Åsa: Egentligen tycker jag väl inte att det blir för privat, det beror ju lite på hur det skrivs. Men jag ska bara komma på ett bra sett att skriva det på, det går nog inte att bara skriva rakt upp och ner tror jag.

Tabletterna fungerar utmärkt.

Upp