innehållet i min väska...

Jag tänkte jag skulle härma Spiderchick lite och visa upp innehållet i min väska. Har just nu inga bloggidéer och då passar det väl bra att visa vad som ryms i en väska.

Just nu har jag min "sommarväska" som jag köpte när jag var på vårdresa på Teneriffa. Den var perfekt att ha där nere då handdukar och grejer skulle med på träning och sjukgymnastikbesök och nu hemma är den perfekt på sommaren, allt ryms. Tyvärr ryms det lite väl mycket i den ibland vilket känns i ryggen. Men den är bra att ha och lagom sommarsnygg tycker jag.



I den rymms just nu:
- Plånbok
- Nycklar
- Nyckelbricka till soprummet (jag passade på att slänga skräp då jag gick en kvällspromenad i förrgår)
- Zovirax (bra att ha, men vet aldrig när ett munsår kan dyka upp)
- 1 paket Tamponger (bra att ha)
- Frimärken
- Försvarets Hudsalva (fungerar på allt, torra läppar, torra nagelband, småsår m.m.)
- Mp3
- Mobil (självklart, den måste med)
- Hårsnodd
- Accessbusskort/ SL-kort
- Blandade värktabletter (ett måste då jag alltid har värk i kroppen)
- Kvitton (bara nerpulade)
- Skrivbok + penna (bra att ha om tankarna börjar snurra för mycket i skallen på mig)
- Kameran (ej med på bild av förklarliga skäl)
- Starbucks after coffe mints
- Läkerol halstabletter
- 1 svart linne
- post-it-lappar
- 1 gammal bussremsa som är slut (borde kastas)



Jag brukar nästan alltid också ha näsdukar, våtservetter, bindor och tuggummi i väskan men det måste ha tagit slut och ej fyllts på den här gången.
Vardag | |
#1 - - Stattinskan:

Haha, jag har en likadan modell från Thailand som jag snodde av sonen när han flyttade. Det värsta med sådana väskor är att hitta telefonen när det ringer ... den känns bottenlös och man bara snurrar runt alla sakerna ;-D

#2 - - emelie:

det finns tampongfodral i badrumsskåpet, från buzzador du vet ;) de rymmer typ tre bara haha men bättre än att paketet kanske går sönder, puss.

#3 - - Marie-Louise:

Emelie: Tack då ska jag ta ett därifrån :) För dom har ju en tendens att gå sönder och så står man där med tamponger lösa i hela väskan ;)

Upp